וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מנסה לשלוט ברצועה בשלט רחוק, בצורה זו אף גורם לא ירצה להיכנס לנעליו"

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 21:26

גורמי ביטחון מתריעים שארגון הטרור מנסה לשקם את משילותו במקומות בהם פועל צה"ל, וכי אם ימשיך להטיל אימה על הציבור שלו, יהיה קשה למצוא מי שירצה לשלוט בעזה. עוד אמרו, שחמאס מנצל את המצוקה הכלכלית, מעביר כסף מדרום לצפון הרצועה ומגייס פעילים חדשים לשורותיו

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרחב זייתון/דובר צה"ל

גורמי ביטחון מתריעים כי חמאס מנסה להפגין משילות "בשלט רחוק" במקומות בהם מתמרן צה"ל. לדבריהם, הדבר מחייב חשיבה מסוג חדש, שכן אם ימשיך חמאס להטיל אימה על הציבור שלו, אף גורם אזרחי או זר לא ירצה להחליפו. גורם ביטחוני הביא כדוגמה למצב זה את חאן יונס, שם פועל ארגון הטרור לשיקום סממני המשילות שלו בעיני הציבור.

בינתיים פועלת אוגדה 99, בפיקודו של תת אלוף ברק חירם, כבר מספר ימים במבצע רחב היקף בשכונת זיתון בלב העיר עזה. במבצע משתתפים צוותי הקרב החטיבתיים הנח"ל, חטיבה 2, חטיבה 679, והיחידה הרב ממדית. מטרת התמרון היא לפרק תשתיות טרור במרחב ולחסל מחבלים. לפי גורמי הביטחון, חמאס מצליח לנצל את המצוקה הכלכלית, להעביר כספים מדרום הרצועה אל צפון הרצועה ולגייס פעילים חדשים לשורותיו.

הכוחות במרחב שכונת זייתון, 3 במרץ 2024. דובר צה"ל
לוחמים פועלים בשכונת זייתון, במרץ/דובר צה"ל

אוגדה 99, שאחראית גם על מרחב המסדרון שמבתר את הרצועה לשני חלקים, פועלת לטיהור השליטה במרחב המסדרון, ותוקפת באזור זה במטרה להרוג את המחבלים שמנסים להתקרב אל המסדרון, ודוחקת את פעילות הטרור פנימה לריכוזי האוכלוסיה. גורמי הביטחון מדגישים כי אוגדה 99 מונעת בצורה הרמטית את המעבר של המחבלים מדרום לצפון, מה שמונע את התחמשותם של פעילים בצפון הרצועה, למעט מצבורי נשק שנותרו מתחילת המלחמה.

נכון לאמש (שלישי), מתחילת התמרון של אוגדה 99 במרכז הרצועה חוסלו כ-190 מחבלים. ⁠חמ"ל האוגדה תקף מעל 280 מטרות והשמיד חמ"לים, מחסני נשק ובורות שיגור. אמצעי לחימה רבים אותרו בבתי ספר ומרפאות, ⁠הושמדו משגרי רקטות רב קניים, ⁠חוסלו מחבלים מהקרקע ובהכוונה אווירית, והאוגדה העמיקה ⁠את התמרון והשליטה באזור זייתון. ביממה האחרונה חוסלו 21 מחבלים, בהיתקלויות פנים אל פנים ובחיסולים מהאוויר.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
כוחות פועלים במזרח רפיח/דובר צה"ל

בתוך כך, נמשכת הלחימה של אוגדה 162 באזור רפיח. הישגיה כוללים חיסול של יותר ממאה מחבלים, ⁠מאות תקיפות מהאוויר נגד יעדי טרור, ⁠איתור תוואי תת קרקע ו⁠איתור אמל"ח רבים, ביניהם נ"ט ארוך טווח, מרגמות, מטענים.

גורמי ביטחון אמרו כי הפעולה שמבצעת אוגדה 162 במעבר רפיח מונעת כניסת סחורות בצורה ישירה ממצרים לידי חמאס. בפעילות האוגדה בשכונות המזרחיות של רפיח היא מגנה על יישובים סמוכי גדר, ביניהם קיבוץ כרם שלום. לדבריהם, יש להיזהר מהרעיון של כניסה, אחיזה, וטיהור נקודתי, וחשוב להרחיב את התמרון. אם לא יורחב, יחשבו שהאוגדה נעצרה על ידי הדרג המדיני ובכך יהפכו כוחותיה לסטטיים בפני האויב: "אין כוח ברצועת עזה שיודע לעצור צוות קרב גדודי או חטיבתי בתנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully