וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הרג האזרח בגבול לבנון: גורמים בצה"ל דורשים להרחיב את התקיפות נגד חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 8:43

חרף תקיפות הצבא בדרום לבנון, ודחיקה חלקית של כוח רדואן משם, חיזבאללה ממשיך להסב נזק רב לצפון, בנפש וברכוש. קציני מילואים טוענים שצה"ל השלים עם העובדה שהארגון משגר טילי נ"ט מדי יום, ואמרו שעליו למצוא פתרון יעיל יותר להרתעתו. "על הדרג המדיני לשחרר את הרסן"

צה"ל מאשר: חוסל מפקד בכיר בחזית הדרום של חיזבאללה/דובר צה"ל

קציני מילואים טוענים כי בצה"ל השלימו עם העובדה שחיזבאללה ממשיך להחריב את יישובי הצפון כמעט מדי יום, ואומרים כי יש לפעול בצורה אגרסיבית יותר נגד הארגון כדי להרתיעו מכך ומתקיפת ישראל.

הביקורת נשמעה בעקבות הרג האזרח הישראלי ביישוב אדמית שבגבול לבנון, ופציעת חיילים באורח קשה. לאחר אותו אירוע תקף צה"ל וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, באזור צור, את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של חיזבאללה. לפי הודעת דובר צה"ל, חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. במסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי, וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון. הסיכול הממוקד הוכיח שליטה מודיעינית מדויקת באזור דרום לבנון.

אלא שעל אף החיסולים הממוקדים ותקיפת התשתיות של הארגון, צה"ל לא מצא פתרון יעיל להרתיע את חיזבאללה מלפעול נגד אזרחים ובתי אזרחים שבגבול לבנון. הוא גם לא הצליח להרתיעו משימוש בכלי טיס לא מאוישים מתאבדים, ולא הצליח לצמצם את עוצמת ומספר התקיפות.

טנק בגבול הצפון לצד דגל ישראל. מיכאל גלעדי, פלאש 90
צה"ל השלים עם העובדה שהארגון ממשיך להחריב את בתי הצפון. טנק בגבול הצפון/פלאש 90, מיכאל גלעדי

הקצינים טוענים, כי חרף העובדה שהדרג המדיני הגדיר את הזירה הצפונית כמערכה משנית, נדרש לבצע פעולות הרבה יותר אגרסיביות נגד תשתיות הטרור של חיזבאללה ופעיליו. אחד הקצינים אמר בשיחה עם וואלה, כי בצה"ל השלימו עם העובדה שכמעט מדי יום משגר חיזבאללה טילי נ"ט לעבר בתי התושבים בצד הישראלי, מה שגורם להרס בתי מגורים באופן שלא יהיה ניתן לחזור אליהם גם אחרי המלחמה, כולל תשתיות אזרחיות כמו יקב או לולים שנהרסו כליל.

אחד הקצינים אמר, כי צה"ל נדרש להיות הרבה יותר אגרסיבי ולזרוע הרס במקומות שמהם פועל חיזבאללה נגד תשתיות אזרחיות בצד הישראלי. אלפי התקיפות של צה"ל בצד הלבנוני אומנם דחקו באופן חלקי את כוח רדואן מדרום לבנון, והרסו תשתיות טרור עליהן עמל חיזבאללה במשך כעשר שנים, אך לא צמצמו את היקף הטרור המשוגר ממנו מדי יום לעבר ישראל. לכן, קציני המילואים דורשים מהדרג המדיני לשחרר את הרסן במערכה המוגבלת נגד הארגון השיעי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ביתו של ויטלי קרפושוב לאחר פגיעת רקטת חיזבאללה, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
נזק לבית מגורים בקריית שמונה, בינואר/ראובן קסטרו

גורמי צבא אמרו מנגד, כי לפי נתונים שהעלו הלבנונים בעצמם, בכפר כילא ממנו בוצעו לא מעט פעולות טרור, נטשו יותר מ-80% מהאזרחים המתגוררים בו, ויותר מ-70% מבתי הכפר ניזוקו. זאת, בנוסף להשמדת תשתיות והרג של יותר מ-300 פעילי חיזבאללה לפי הודעתו הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully