וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארב קטלני בצרפת: חמושים הרגו סוהרים בכביש - ושחררו עבריין בכיר

שתי מכוניות ארבו לשיירה מהכלא שהובילה את האסיר "הזבוב", שעמד בראש רשת פשיעה המעורבת בסחר בסמים, ופתחו באש לעברה. שני סוהרים נוספים בסכנת חיים, כוחות מיוחדים נשלחו כדי ללכוד את הנמלטים. מקרון: "לא נתפשר, נעשה הכול כדי לתפוס אותם"

תיעוד ממארב של חמושים של שיירת רכבי כלא בצרפת/טוויטר

חמושים תקפו היום (שלישי) רכב מסחרי בכביש מהיר בצפון צרפת, הרגו לפחות שני סוהרים ושחררו אסיר שנכלא בשבוע שעבר. גורמים רשמיים אמרו כי שני סוהרים נוספים נפצעו וחייהם בסכנה.

הנשיא עמנואל מקרון הבטיח כי ייעשה הכול כדי למצוא את האחראים למארב, בזמן שמאות אנשי כוחות ביטחון החלו במצוד אחר התוקפים והאסירים שעדיין נמצאים במנוסה.

התקרית התרחשה בשעות הבוקר המאוחרות, בכביש אגרה באינקרוויל שבמחוז אור בצפון צרפת.
האסיר הועבר בין בית הסוהר שלו בעיירה אוורו אל בית המשפט במרכז האזורי של רואן בנורמנדי. גורם במשטרה אמר כי כמה חשודים, שהגיעו בשני כלי רכב, ניגחו את ניידת המשטרה ולאחר מכן נמלטו. לדבריו, אחד מהם נפצע.

לא ברור כמה תוקפים השתתפו במארב. "נעשה הכול כדי למצוא את מבצעי הפשע הזה", כתב מקרון ב-X. הוא הוסיף כי "לא נתפשר" והביע "הלם" מההתקפה, שתועדה על ידי מצלמות האבטחה בכביש האגרה.

תיעוד ממארב של חמושים של שיירת רכבי כלא בצרפת, 14 במאי 2024. רשתות חברתיות, צילום מסך
תיעוד ממארב של חמושים של שיירת רכבי כלא בצרפת, 14 במאי 2024/צילום מסך, רשתות חברתיות

בתיעוד, שפורסם על ידי ערוצי הטלוויזיה בצרפת, נראות דלתות מכונית פתוחות וכמה חמושים לבושים שחורים יוצאים ממנה. לאחר מכן התפתח קרב יריות מתפתח ואדם אחד נראה מובל הרחק מהוואן על ידי החמושים. אחד מכלי הרכב שכנראה שימש את התוקפים נמצא לאחר מכן שרוף במקום אחר.

"אלו אנשים שהחיים אינם חשובים להם. הם ייעצרו, הם יישפטו והם ייענשו על פי הפשע שביצעו", אמר שר המשפטים אריק דופונד-מורטי, שכינס ישיבת חירום במשרדו מיד לאחר ההתקפה. הוא הוסיף כי זאת הפעם הראשונה מאז 1992 שבה נהרגים סוהרים בעת מילוי תפקידם.

לדבריו, אחד מהם היה נשוי ואב לשני ילדים, ואילו השני "הותיר אחריו אישה בחודש החמישי להריונה".

איגודי הסוהרים הכריזו שמחר יתקיים יום שירות מינימלי וביקשו לנקוט צעדים דחופים לשיפור בטיחות אנשי הסגל. שר המשפטים אמר כי הוא ייפגש מחר עם נציגי האיגודים.

האסיר הנמלט "הזבוב" שאחריו מנהלת צרפת מצוד נרחב. רשתות חברתיות, צילום מסך
האסיר הנמלט "הזבוב"/צילום מסך, רשתות חברתיות

מקור המכיר את הפרשה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לשיירת הכלא לא היה ליווי משטרתי. לדבריו, הסוהרים היו אמונים רק על אסירים ברמת אבטחה גבוהה, שלא הייתה תקפה לאסיר הנמלט. כוח של יחידת העילית של המשטרה GIGN הופקד על המשימה ללכידת החשודים.

התובעת בפריז, לור בקואו, נקבה באסיר בשם מוחמד עמרה, יליד 1994, המכונה "לה מוש" (זבוב). היא אמרה כי בשבוע שעבר הוא הורשע בשוד בנסיבות מחמירות והואשם גם במקרה של חטיפה שהובילה למוות.

התיק הועבר לתובעים מהמשרד למאבק בפשע המאורגן, הידוע בראשי התיבות JUNALCO. עם זאת, גורם המקורב לתיק אמר כי עמרה חשוד במעורבות בסחר בסמים ובהזמנת רצח של אנשי כנופיות. גורם אחר אמר כי הוא חשוד כמי שעמד בראש רשת פשיעה.

עורך דינו, הוגס ויגייר, אמר כי עמרה כבר ביצע ניסיון בריחה בסוף השבוע כשניסר את סורגי תאו ואמר כי הוא מזועזע מהאלימות "הבלתי נסלחת" וה"מטורפת" שאירעה היום. "זה לא תואם את הרושם שהיה לי ממנו", אמר עורך הדין ל-BFMTV.

"אכזריות אמיתית שמכה בצרפת מדי יום"

התקרית התרחשה באותו יום שבו פרסם הסנאט הצרפתי דוח חמור ששהזהיר כי צעדי הממשלה לא הצליחו למנוע את שגשוגה של תעשיית הסמים בצרפת.

יו"ר הוועדה, ג'רום דוריין, אמר כי צרפת "עדיין אינה מדינת סמים", אך סחר בסמים מהווה בכל זאת "איום ישיר על האינטרס הלאומי" וכי הצעדים של הממשלה נגד סמים "לא עומדים באתגר".

חוק וסדר הוא נושא מרכזי בפוליטיקה הצרפתית לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי בחודש הבא, והמארב לשיירת הכלא עורר תגובות חריפות מצד פוליטיקאים, בעיקר מהימין הקיצוני.

"זו אכזריות אמיתית שמכה בצרפת מדי יום", אמר ג'ורדן ברדלה, המועמד המוביל מטעם מפלגת הימין הקיצוני "האיחוד הלאומי", שמובילה בסקרי דעת הקהל לקראת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully