וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה שדוחה את החלטת האו"ם על חיזוק מעמדה של הרשות הפלסטינית תובא לאישור הממשלה

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 21:57

ההצעה, שמביא ראש הממשלה נתניהו, הוספה לסדר היום של הישיבה מחר, אך נוסח ההצהרה טרם הופץ לעיון השרים. ההצהרה צפויה להיות במתכונת דומה להצהרה שנתניהו כבר העביר נגד הכרה בינה"ל במדינה פלסטינית וכנראה תהיה בעלת משמעות הצהרתית בעיקר

בווידאו: גלעד ארדן תוקף את שר החוץ האיראני במועצת הביטחון של האום/ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא מחר (רביעי) לאישור הממשלה החלטה שדוחה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם על חיזוק מעמדה של הרשות הפלסטינית שאושרה בשבוע שעבר. ההחלטה נוספה הערב לסדר היום של הישיבה, אך נוסח ההצהרה טרם הופץ לעיון השרים.

ההצהרה צפויה להיות במתכונת דומה להצהרה שנתניהו העביר בממשלה ובכנסת בפברואר האחרון נגד הכרה בינלאומית במדינה פלסטינית, שהיתה בעלת משמעות פנימית-פוליטית-הצהרתית בעיקרה. ההצהרה אושרה פה אחד בממשלה ובתמיכת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ובהמשך נתניהו הביא אותה לאישור הכנסת שם עברה ברוב של 99 ח"כים ובתמיכת סיעות האופוזיציה.

אישור הרחבת הזכויות של פלסטין באו"ם, 10 במאי 2024. רויטרס
העניק לרשות הפלסטינית סמכויות וזכויות זהות לאלה של מדינה חברה באו"ם, ללא זכות הצבעה. האו|"ם/רויטרס

לפני כמה ימים, האו"ם קיבל החלטה המעניקה לפלסטין סמכויות וזכויות זהות לאלה של מדינה חברה באו"ם, ללא זכות הצבעה. ההחלטה עברה ברוב של 143 מדינות בעד מול תשע מדינות שהצביעו נגד. 25 מדינות נמנעו. בין השאר, הרשות הפלסטינית קיבלה את ה⁠זכות להציג החלטות ותיקונים להחלטות באו"ם, הזכות להעלות הצעות פרוצדורליות והזכות להיבחר לוועדות.

בהצעת ההחלטה, שהוגשה על ידי הקבוצה הערבית באו"ם (אשר נשיאתה התורנית היא איחוד האמירויות), נקבע כי הרשות הפלסטינית עומדת בקריטריונים להכרה כמדינה, וזאת חרף העובדה שוועדה פנימית של מועצת הביטחון לא הגיעה להסכמה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully