וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בטקס המצטיינים: "הדאגה לחטופים וללוחמים מלווה אותנו כל הזמן - עלינו לבחור בחיים"

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 12:12

האירוע התקיים במתכונת מצומצמת מהרגיל במשכן הנשיא בירושלים ללא נוכחות רה"מ נתניהו שנעדר מהטקס. "אין גדולה ממצוות פידיון שבויים - עלינו לפעול באומץ עד שישובו", אמר הרצוג. הרמטכ"ל במסר לחרדים: ניתן לשמור על אורח החיים הדתי - ובה בעת להצטיין בשירות הצבאי

2. הרצוג בטקס המצטיינים: "הדאגה לחטופים וללוחמים מלווה אותנו כל הזמן - עלינו לבחור בחיים"/מערכת וואלה

טקס מצטייני הנשיא המסורתי התקיים היום (שלישי) בבית הנשיא כמדי שנה ביום העצמאות, ובמהלכו קיבלו 120 חיילות וחיילים אותות הצטיינות. הפעם, בצל המלחמה ואירועי טבח 7 באוקטובר, הוא נערך באורח מצומצם, והוזמנו אליו משפחות החיילים המצטיינים בלבד, וללא נוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

האירוע נפתח במטס כבוד, בהשתתפות מבנה מטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא. הנשיא פנה אל טייסי המטס ברשת הקשר ואמר: "חיילות וחיילי, מפקדות ומפקדי צבא ההגנה לישראל - ביבשה, באוויר ובים. בשם עם ישראל, אני מבקש לחזק את ידיכם, ולומר לכם תודה. הנחישות והגבורה שלכם, הם התקווה והעתיד של מדינתנו".

הרצוג נשיא המדינה פותח את טקס החיילים המצטיינים לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. יגאל סלבין, אתר רשמי
טקס מצטייני הנשיא/אתר רשמי, יגאל סלבין
הרצוג נשיא המדינה פותח את טקס החיילים המצטיינים לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. יגאל סלבין, אתר רשמי
הרצוג נשיא המדינה פותח את טקס החיילים המצטיינים לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל/אתר רשמי, יגאל סלבין

הרצוג אמר בטקס: "אנו גאים בעצמאותנו, בנס שהוא מדינת ישראל, אבל ליבנו מלא עצב וכאב. נמצאות איתנו כאן גם משפחות שכולות אהובות ויקרות. אנחנו בימים אלה מלאי: כאב של שכול, כאב של פצועים, כאב של אזרחים עקורים מבתיהם, כאב של חטופים. אני שב ואומר: אין גדולה ממצוות פידיון שבויים. וכפי שמארתי - עלינו לפעול באומץ ולבחור בחיים. לא ננוח ולא נשקוט. לא ננוח ולא נשקוט - עד שישובו בנות ובנים לגבולם".

הרמטכ"ל הרצי הלוי העביר מסר לחרדים בזמן נאומו בטקס: "הסיפורים האישיים שלכם הם סיפורה של החברה הישראלית המגוונת, סיפורו של צה"ל כצבא העם. יש ביניכם בני עיר ובני כפר, ילידי הארץ ועולים משש יבשות, נציגים מכל הדתות והעדות, ובכללם גם מי שגדלו בחברה החרדית ומשרתים בצה"ל. כמה טוב יהיה לו בעוד כמה שנים יישבו בשורות המצטיינים עוד מבניה, ויוכיחו כי ניתן לשמור על הזהות האמונית ועל אורח החיים הדתי ובה בעת להצטיין בשירות הצבאי למען העם והמדינה; 'ספרא וסיפא' - לא ניגודים הם כי אם משלימים - זהו צורך ביטחוני-לאומי מובהק".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל/דובר צה"ל

ראש הממשלה נתניהו כאמור לא השתתף בטקס המסורתי, והוא גם נעדר מחידון התנ"ך העולמי. בלשכת ראש הממשלה לא פרסמו לו"ז ליום העצמאות ועדיין לא ברור אם נתניהו ישתתף באירוע הנוסף שראש הממשלה משתתף בן לפי המסורת ביום העצמאות - טקס פרסי ישראל, שייערך השנה בשדרות.

הרצוג נשיא המדינה פותח את טקס החיילים המצטיינים לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. ציפורה ביבי, אתר רשמי
הרצוג נשיא המדינה פותח את טקס החיילים המצטיינים לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל/אתר רשמי, ציפורה ביבי
הרצוג נשיא המדינה פותח את טקס החיילים המצטיינים לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. ציפורה ביבי, אתר רשמי
הרצוג נשיא המדינה פותח את טקס החיילים המצטיינים לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל/אתר רשמי, ציפורה ביבי
אירועי יום העצמאות תשפ"ד. ללא, מד"א
אירועי יום העצמאות תשפ"ד/מד"א, ללא

ההיעדרות של נתניהו מהטקס בבית הנשיא ומחידון התנ"ך מגיעה יממה לאחר טקס הדלקת המשואות - בו ראש הממשלה, לפי המסורת, לרוב יושב וצופה בקהל, והשנה, באופן חריג, המפגש נמנע ממנו לאחר שהטקס עבר שינויים ותהפוכות. השרה מירי רגב שאחראית על הטקסים הממלכתיים החליטה לצלם את הטקס מראש וללא קהל, ונתניהו רק שיגר סרטון.

בנוסף, מי שנעדרה באופן חריג השנה, מכל הטקסים הממלכתיים של יום השואה ויום הזיכרון היא רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שלא ליוותה את נתניהו באירועים הלאומיים בשבוע האחרון. בלשכת ראש הממשלה אומרים כי שרה נתניהו נפצעה, אך לא ברור אם ברגלה או בגבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully