וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו יצטרך להפקיד 20 אלף שקלים בקופת ביהמ"ש

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 9:42

מדובר בהחלטה שניתנה במסגרת תביעת הדיבה שהגיש העיתונאי יוסי קליין נגד נתניהו. לאחר הגשת התביעה, נתניהו הגיש הודעת צד ג' - שמטרתה לחייב את הצד השלישי בהוצאות משפט כלפי יאיר לוי. עתה בית המשפט קבע שעל נתניהו להפקיד ערובה בבית המשפט להבטחת הוצאותיו

בווידאו: יועצת לשעבר בחוסן לישראל מעידה נגד יאיר נתניהו: "קישר ביני לבין חיי המין של גנץ"/מערכת וואלה!

בית המשפט השלום בתל אביב יפו קבע אמש (שני) כי על יאיר נתניהו להפקיד סכום של 20 אלף שקל ערובה להבטחת הוצאות המשפט של עיתונאי בחדרי חרדים יאיר לוי. הרקע להחלטה היא תביעת דיבה שהגיש עיתונאי הארץ יוסי קליין נגד נתניהו הבן והליכוד.

העילה לתביעת הדיבה הייתה בגין שיתוף מחדש של נתניהו את הציוץ של העיתונאי לוי שבו נטען כי קליין כתב בטורו שבעיתון כי המפגינים נגד המהפכה המשפטית חזרו הביתה "בתחושה קשה כי דם לא נשפך". זאת, בעוד בטורו נכתב כי "המפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

לאחר שקליין הגיש את התביעה נגד נתניהו הבן, הוא מצידו שלח הודעת צד ג' - הודעה שמטרתה לחייב את הצד השלישי בהוצאות משפט כלפי לוי. עתה לוי ביקש מבית המשפט להורות לנתניהו להפקיד ערובה בגובה 20 אלף שקלים לכיסוי הוצאות המשפט שלו, השופט רונן אילן נעתר לבקשתו של לוי שטען כי נתניהו הבן כלל איננו מתגורר בישראל וכי אין לו מקורות הכנסה או נכסים בישראל.

הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022/ראובן קסטרו

וכך כתב השופט לוי: "התביעה מתבססת על הטענה לפרסום של נצניהו ובו שיתוף פרסום קודם של לוי, פרסום אשר לפי קליין היה הוצאת לשון הרע כלפיו. ההודעה לצד ג' מתבססת על הטענה שאם הפרסום המקורי היה בגדר לשון הרע, אזי אחראי המפרסם - לוי, גם כלפי מי ששיתף, או בצע פרסום חוזר, של הפרסום המקורי.

בבירור הבקשה התברר שנתניהו איננו מתגורר בישראל ולא הראה שיש לו נכסים בישראל או יכולת כלשהי לשאת בתשלום הוצאות ללוי. לצד זאת, לא נתניהו לא טוען שחיוב בהפקדת הערובה יחסום את שערי בית המשפט בפניו ונמצא שהעילה עליה מתבססת ההודעה לצד ג' לוטה בערפל. מצב זה מטה את כפות המאזניים לטובת זכותו של המבקש והסכום הראוי אשר נמצא בנסיבות אלו הועמד על 20 אלף שקל.

מיאיר לוי נמסר: "להליך המשפטי אני מעדיף שלא להתייחס, רק אומר שהלוואי על כולנו לכבד ככה הורים כפי שיאיר מכבד ואף משלם על כך לא פעם מחירים אישיים כשמוכפש ואף נרדף."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully