וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את בקשת צה"ל להוציא צו ארעי המונע ממבקר המדינה לפתוח בבדיקה בצבא

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 17:00

בעקבות ההחלטה, מסר אנגלמן כי הוא מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים "לשתף פעולה באופן מלא". מוקדם יותר עדכנו צה"ל ושב"כ את בג"ץ בהתנגדותם לעמדתו, המתבססת על כך כי ביקורת בעיתוי הנוכחי תיפגע ביכולות הלחימה ותסיט את תשומת הלב של הפיקוד מהלחימה בפועל

בווידאו: המבקר מותח ביקורת על התנהלות הממשלה בטיפול בעורף וקובע שאין הצדקה להתעוררות המאוחרת/צילום: משרד מבקר המדינה

בג"ץ דחה היום (שני) את בקשת צה"ל, המיוצג על ידי היועמ"שית, להוציא צו ארעי שמונע ממבקר המדינה לפתוח בבדיקה בצבא לאירועי 7 באוקטובר. נוכח ההחלטה, מסר המבקר מתניהו אנגלמן כי הוא מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים "לשתף פעולה באופן מלא".

"מבקר המדינה מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים המבוקרים להורות לאנשיהם לקיים את החובה המוטלת עליהם מכוח חוק-יסוד מבקר המדינה, ולשתף פעולה באופן מלא עם נציגי משרד מבקר המדינה, בדומה לגופי הביטחון האחרים", נכתב בהודעת המקר.

"כפי שהודיע המבקר אנגלמן, ביקורת המדינה מתבצעת על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. מתכונת הביקורות בצה"ל נקבעה באופן מדורג לאחר שיח של חודשים רבים עם הרמטכ"ל ונקבע מנגנון המתאים עצמו להתפתחויות מלחמתיות".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. מורג ביטן, אתר רשמי
דורש שיתוף פעולה מלא. אנגלמן/אתר רשמי, מורג ביטן

מוקדם יותר היום עדכנו צה"ל ושב"כ את בג"ץ בהתנגדותם לעמדת מבקר המדינה, לפיה יש להתחיל בבדיקתם בעת הזו. לדברי הגופים, התחלת הביקורת בעיתוי הנוכחי, ובמתווה המוצע, תיפגע ביכולות הלחימה ותסיט את תשומת הלב וקשב הפיקוד של המפקדים הבכירים ביותר המנהלים את הלחימה בפועל.

בתחילת החודש נזף המבקר בראש הממשלה בנימין נתניהו וברמטכ"ל הרצי הלוי על כך שאינם משתפים פעולה עם הביקורת שהוא עורך על אירועי 7 באוקטובר. במכתבים ששיגר לשנים חזר על דרישתתו "למלא אחר חובתם החוקית" לשתף פעולה עם ביקורת המדינה, ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully