וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההסלמה ביחסים: ישראל החזירה דיפלומטים לשגרירות בטורקיה

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 16:19

החזרתם של הדיפלומטים החלה לפני חודש, לאחר שאלה פונו בתחילת המלחמה מסיבות ביטחוניות. מקור במשרד החוץ אמר כי הדיפלומטים לא שבו לעבודתם באנקרה באופן מלא, אלא לסבבים של כמה ימים בסיומם הם שבים ארצה ומתחלפים עם אחרים

הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים כך רכש המחבל מטורקיה את הנשק/מצלמות אבטחה

ישראל התחילה לפני חודש להחזיר דיפלומטים לשגרירות באנקרה ולקונסוליה באיסטנבול אחרי שאלה פונו בתחילת המלחמה מסיבות ביטחוניות, כך מאשר מקור במשרד החוץ. על החזרת הדיפלומטים פורסם מוקדם יותר היום באתר Middle East Eye.

המקור במשרד החוץ אמר כי הדיפלומטים הישראלים לא חזרו לטורקיה באופן מלא, אלא לסבבים של כמה ימים בסיומם הם שבים לארץ ומתחלפים עם דיפלומטים אחרים.

החזרת הדיפלומטים התרחשה חרף ההסלמה בחילופי ההאשמות הפומביות בין הצדדים והצעדים שנקטה טורקיה להגבלת הסחר עם ישראל.

רג'יפ טייפ ארדואן. רויטרס
החזרת הדיפלומטים נעשית חרף ההסלמה ביחסים בין טורקיה לישראל. ארדואן/רויטרס

בתחילת החודש הודיע משרד הסחר הטורקי כי מדינתו תעצור את כל יחסיה המסחריים עם ישראל, תוך שהוא מציין את "החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ברצועת עזה. באפריל הטילה המדינה סנקציות על עשרות מוצרים מישראל בשל סירובה לאפשר לה להצניח סיוע בעזה והמשך המלחמה בחמאס.

היקף הסחר בין המדינות הגיע ל-6.8 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך היחסים ביניהן התדרדרו מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, קרא לחמאס "ארגון שחרור" והוא מארח את מנהיגיו, תוך שהוא מאשים את ישראל ב"רצח עם", והשווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג הנאצי אדולף היטלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully