וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורה שכול צעק לעבר נתניהו בטקס חללי פעולות האיבה: "זבל, לקחת את הילדים שלי"

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 15:01

במהלך נאומו של ראש הממשלה בטקס, שהתקיים ברחבת האנדרטה לחללי פעולות האיבה שבהר הרצל, הונף בקהל דגל ישראל עם הכיתוב "7.10" בצבע אדום. נתניהו הכריז על הקמת אתר חדש בהר הרצל לזכר חללי פעולות האיבה. "מתקפת 7 באוקטובר הייתה על הזכות שלנו לריבונות", אמר הנשיא

קריאות נגד רה"מ נתניהו בסוף נאומו בהר הרצל/מערכת וואלה

טקס האזכרה הממלכתי לזכר חללי פעולות האיבה החל היום (שני) ברחבת האנדרטה לחללי פעולות האיבה שבהר הרצל, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה ומ"מ נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן - ובהשתתפות המשפחות השכולות.

בפתיחת הטקס הודלקה אבוקת הזיכרון על ידי שני זרקא וויקי אביטן. לאחר מכן, אביו של אביאל רחמים שנרצח בפסטיבל הנובה הקריא קדיש ואמר בסיום: "אביאל אני אוהב אותך". בהמשך, עלה החזן הראשי לצה"ל לתפילת אל מלא רחמים.

לאחר תפילת אל מלא רחמים, עלה לנאום נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ואמר: "אזרחיות ואזרחי ישראל. אנחנו נפגשים היום כשליבנו מוצף, מצולק ומזועזע. אנחנו נפגשים כשאנחנו עדיין רחוקים מלעכל, מלהבין, מלהביע במילים, את עול הכאב שאנחנו נושאים מאז השבעה באוקטובר".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל, 13 במאי 2024. רוני כנפו, צילום מסך
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל, 13 במאי 2024/צילום מסך, רוני כנפו
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בארץ ובחו״ל, הר הרצל, 13 במאי 2024. ביני אשכנזי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בארץ ובחו״ל, הר הרצל, 13 במאי 2024/ביני אשכנזי

"האוויר של הר הרצל בחודש אייר לא דומה לאוויר בשום מקום אחר בעולם. אוויר סמיך, כבד מנשוא, עשוי תמהיל מדויק של ריח עצים ירוקי-עד, דמעות, אבק שריפה ופרחים. זהו שילוב בלתי-אפשרי של מוות וחיים, של כאב ואהבה, של געגוע ויגון עצום ומולם - גאווה בבניין הלאומי שבנינו".

הנשיא המשיך: "את האוויר הזה, אתם, בני ובנות המשפחות ששכלו את יקיריהם - בפעולות הטרור הרודפות אותנו משחר שיבתנו לציון - נושאים בראות ובלב לאורך כל השנה, כל יום, כל דקה. ומדי שנה בשנה, ביום הקדוש הזה גם אנחנו מתאספים וניצבים אתכם כאן, לנשום את אוויר הר הרצל יחד. כתפינו שחוחות מכבד העצב הנורא. ובה בעת - גווינו זקופים מהזכות להיות חלק מעם כזה. עם שאלו הם בניו ובנותיו".

לדברי הרצוג, "השנה במתקפת הטרור הרצחנית ביותר מאז תקומתנו בארצנו, נלקחו מאיתנו באכזריות מפלצתית משפחות שלמות. מאות רבות של ילדות וילדים, צעירות וצעירים, קשישים וקשישות, אימהות ואבות, נערים, נערות, יפים, טובים, חיים כל כך, מאמונות, אומות, אורחות חיים ותפיסות עולם שונות ומגוונות. וכפי שאמרתי אמש בכותל - ברוח תפילת "וּנְתַנֶּה תּוֹקֶף" שנאמרה ימים ספורים לפני אותו אסון נורא בשמחת תורה, אנחנו מעלים את זכר הנופלים האהובים שנרצחו ונטבחו".

"נמצאים איתנו כאן נציגי משפחות שאיבדו את יקיריהן בפעולות טרור ואיבה שונות", הוסיף הרצוג. "ב-7 באוקטובר, במסיבת הנובה, איבדנו מאות צעירים וצעירות, באירוע אחד נורא, שמסמל את התהום בין אהבת חיים לשנאה ומפלצתיות. פנים רבות כל כך לאכזריות ולכאב, שלקחו מאיתנו את בנינו ובנותינו, אחינו ואחיותינו, אהובינו כולם".

טקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה , הר הרצל, 13 במאי 2024. ביני אשכנזי
טקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה , הר הרצל, 13 במאי 2024/ביני אשכנזי
טקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה , הר הרצל, 13 במאי 2024. ביני אשכנזי
טקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה , הר הרצל, 13 במאי 2024/ביני אשכנזי
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה,הר הרצל, 13 במאי 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה,הר הרצל, 13 במאי 2024/דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה,הר הרצל, 13 במאי 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה,הר הרצל, 13 במאי 2024/דובר צה"ל

"מתקפת ה-7 באוקטובר הייתה מתקפה על הזכות והריבונות שלנו במולדתנו ובמדינתנו האחת והיחידה - ישראל. וכמו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, אך טבעי שהמעמד המקודש הזה מפגיש כאן דורות של משפחות שכולות, דורות של שורדים - מכל גווני הפסיפס הישראלי - שאיבדו כולם את שאהבה נפשם במתקפות טרור רצחניות, במאבק המתמשך, החורך את הלב, על קיומנו הריבוני פה - בארץ חמדת אבות".

הרצוג אמר: "בנשימה אחת, ביום הזיכרון הזה, אנחנו מתאבלים על חללי השבעה באוקטובר והמערכה שבאה בעקבותיו - בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון, בירושלים ובכל רחבי הארץ. וכן על חללי פעולות האיבה כולם, מראשית ימי היישוב היהודי ועד ימינו. מערבים עצב בעצב, דמעות בדמעות".

"משפחות אהובות ויקרות. במקום שבו אתן עומדות לא יכול לעמוד איש. אף אחד לא יוכל באמת להבין את גודל החלל שנפער בכן. אני מתפלל, מדי יום, שנהיה ראויים כפרטים וכחברה, לקורבן העצום שלכן. התפקיד שלנו, של עם ישראל כולו, הוא לתמוך בכן, ולהעניק מעטפת איתנה לתהליכי ההתמודדות שלכן, כל אחת לפי דרכה וצרכיה. זה נכון כמובן גם לחובה המוסרית העמוקה כלפי שורדי פעולות האיבה והטרור וכל מי שנפגע מהן בגוף ובנפש, וזקוק לתמיכה, לסיוע, ללווי, למשאבים, לידע ולדאגה של כולנו כדי לנסות להשתקם ולשוב לחיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל, 13 במאי 2024. רוני כנפו, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל, 13 במאי 2024/צילום מסך, רוני כנפו

לאחר נשיא המדינה, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מחבק כל אחד ואחת מכם. כל משפחה יקרה לי, כל חייל, כל נפגע סודק את ליבי וסודק את לב העם כולו. אני יודע את גודל יגונכם אני יודע את כאבה של כל משפחה. אנחנו עומדים כולנו יחד תמיד. נחשול אדיר של שנאה התנפץ על יישובי הדרום ב-7 לאוקטובר בשמחת תורה".

"לעולם לא נשכח את טבח המשפחות המבוגרים הזקנים הילדים", אמר נתניהו, "לא נשכח את האונס, השחתת הגופות, את הפשעים נגד עמנו ונגד האנושות". נתניהו התייחס גם לנושא החטופים כשאמר: "איננו שוכחים לרגע את החטופים, החזרנו מחצית מהם ונחזיר את כולם. לא נעצור עד שנמוטט את שלטון הטרור של החמאס. נבוא עם כולם חשבון".

"אחים אנחנו וכולם צריכים להכיר בזה", המשיך נתניהו וסיפר על שיחה שקיים עם משפחת אלקבץ: "אחיי ואחיותיי מביתם של שמעון וענת אלקבץ מכפר עזה יוצא מסר מחזק. שמעון כתב לילדתו: 'המחבלים רצחו אותך אבל הם לא רצחו את מי שהיית בשביל כולנו'".

צעקות לעבר נתניהו: "תמוטט את חמאס"

צעקות לעבר נתניהו בסוף הטקס לזכר חללי פעולות האיבה: "תמוטט את החמאס"/ביני אשכנזי

בהמשך נאומו, הכריז נתניהו על הקמת אתר חדש בהר הרצל לזכר נפגעי פעולות האיבה. האתר החדש בהר הרצל אושר בממשלה לראשונה ב-2012. אחר כך עוד פעם ב-2021. לפני חודש הכנסת אישרה סופית את מבנה ההפעלה שלו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

במהלך הנאום של נתניהו הונף בקהל דגל ישראל עם הכיתוב "7.10" בצבע אדום. ובסיום דבריו של ראש הממשלה, אב שכול צעק לעברו: "יא זבל לקחת את הילדים שלי", והצעקות הופסקו. גם יו"ר ארגון חללי פעולות האיבה, אייבי מוזס, ביקר בנאומו את נתניהו, ואמר: "לא ייתכן שחוסר תקציב ימנע מאיתנו להקים את היכל הזיכרון לחללי פעולות האיבה".

גם בסיום הטקס, נרשמו צעקות שהופנו לעבר ראש הממשלה נתניהו, אחד מבני המשפחות השכולות צעק לעברו: "ביבי נתניהו תמוטט את חמאס, אל תשאיר אף אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully