וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה, עבריין": קריאות נגד השר בן גביר בטקס באשדוד

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 11:40

כחלק מהיערכות להגעתו של בן גביר, הוצבה גדר מתכת בין במת הטקס לקהל הרב, וזאת ככל הנראה מתוך שיקולי ביטחון ומניעת חיכוכים. חלק מהקהל הסתייג מהקריאות וקרא לעבר המוחים: "תתביישו לכם, זה לא המקום ולא הזמן". קריאות גם נגד ברקת בעוספיא: "תעשו חשבון נפש"

מפגינים צעקו לעבר השר בן גביר: "בושה, עבריין"/ארז הראל

השר איתמר בן גביר הגיע היום (שני) לטקס יום הזיכרון באשדוד, וספג קריאות נגדו. "בושה, עבריין", קראו לעברו חלק מהקהל, כאשר אחרים ביקשו להרגיע את הרוחות. "תתביישו לכם, זה לא המקום ולא הזמן". עם הישמע הצפירה הקריאות פסקו והקהל עמד דום. כחלק מהיערכות להגעתו של בן גביר, הוצבה גדר מתכת בין במת הטקס לקהל הרב, וזאת ככל הנראה מתוך שיקולי ביטחון ומניעת חיכוכים. בנוסף לכך במקום נוכחים מאבטחים רבים מהיחידה לאבטחת אישים.

עשרות מהנוכחים עזבו את המקום כשבן גביר החל לנאום ועימותים התפתחו מחוץ לבית העלמין. אורלי ארזה שאחיה נפל במלחמת יום הכיפורים עזבה את הטקס באשדוד כאשר השר בן גביר עלה לדבר: "עזבנו כי קראו לנו לשאת דברים. אני לא יכולה להכיל אותו בטקס. רצינו לעשות מחאה שקטה ולעזוב בשביל לא לחלל את היום הזה. זו הדרך שלנו". אריאלה ששכלה את האחיין שלה צעקה ומחתה עם תחילת נאומו של השר בן גביר. "איך אפשר להביא איש כזה שלא מכבד אף אחד? כל המילים שהוא אומר זה שקר אחד גדול. האחיין שלי נהרג", היא אמרה.

טקס יום הזיכרון בבית העלמין באשדוד. ארז הראל
טקס הזיכרון באשדוד/ארז הראל

בנאומו אמר בן גביר: "אירועי שבעה באוקטובר הזכירו לכולנו - כי עלינו להישאר תמיד דרוכים ועירנים. לדחות כל מחשבה שאויבנו תאווי הרצח והאונס מורתעים, או חפצי שלום ושלווה. בכל דור ודור הם קמים עלינו לכלותינו, בכל דור ודור השיטות משתכללות, מתחכמות, הופכות לאכזריות יותר אבל השנאה אותה השנאה. דמי אחינו ואחיותנו זועקים לנו מהאדמה ומצווים אותנו להמשיך ולזכור, להמשיך ולהילחם. במגן ובחרב. עד הניצחון. והוא בוא יבוא".

במקביל, מקיימת העדה הדרוזית בבית העלמין הצבאי בעוספיא את טקס יום הזכרון המרכזי. על קיר ההנצחה מופיעים שמותיהם של 435 החללים בני העדה שנפלו במהלך שירותם להגנת הארץ. "השנה אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כשטובי בנינו עדיין בשדה הקרב - לוקחים חלק במלחמה על הבית", מסרו מבית יד לבנים הדרוזים, "מלחמת חרבות ברזל גבתה את חייהם של רבים, בניהם 8 גיבורים בני העדה הדרוזית שהותירו משפחות, הורים ומכרים המומים וכואבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מוחים חיכו לשר ניר ברקת לפני הטקס בעוספיא/יואב איתיאל
שייח' מוואפק טריף, טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, בית העלמין עוספיא, 13 במאי 2024. יואב איתיאל
שייח' מוואפק טריף, טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, בית העלמין עוספיא, 13 במאי 2024/יואב איתיאל
ניר ברקת, מוואפק טריף, טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, בית העלמין עוספיא, 13 במאי 2024. שלומי גבאי
ניר ברקת, מוואפק טריף, טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, בית העלמין עוספיא, 13 במאי 2024/שלומי גבאי

זה בית העלמין הצבאי הראשון שהוקם בישוב דרוזי ומונצחים בו כל הנופלים בני העדה, אבל זה שנים ארוכות שחללי צה"ל וכוחות הבטחון נטמנים גם בבתי עלמין צבאיים בישובים הדרוזים האחרים. הטקס כאן שונה מעט מזה מטקסים בבתי העלמין הצבאיים בישובים היהודים. המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שיח מואפק טריף קורא פסוקים מתוך סוראת אל פתיחה, הפרשה הפותחת את הקוראן הקדוש גם לדרוזים.

נציג הממשלה באירוע הוא שר הכלכלה ניר ברקת. בימים האחרונים נשמעו קריאות שלא יגיע, על רקע תסכול בני העדה מהבטחות ממשלה של שנים שלא מומשו. מחוץ לבית העלמין קיימו כמה עשרות מחאה נגד הממשלה ושלטים בעניין זה נתלו על חומת בית העלמין. כוח משטרה מתוגבר בכוח יס"מ מאבטחים. בתום נאומו של ברקת צעקו לעברו מהמשפחות: "לא רק לדבר", "תעשו חשבון נפש".

בנאומו אמר ברקת: "ימי הזיכרון הם ימים של חשבון נפש, ממשלת ישראל נושאת באחריות מלאה על כל המתרחש במדינה, לטוב ולרע. לממשלה ולקבינט יש אחריות מלאה. כחבר הממשלה, אני לוקח אחריות,
ובשוך הקרבות אעשה הכל למען מיצוי התחקירים והמסקנות הנדרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully