וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של המלחמה באוקראינה: פוטין מחליף את הצמרת הביטחונית שלו

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 8:22

שר ההגנה שויגו יוחלף בתפקידו אחרי 12 שנה על ידי סגן ראש הממשלה, יועץ כלכלי חסר ניסיון צבאי. מתחילת המלחמה ספג שויגו - שיכהן כמזכיר המועצה לביטחון לאומי - ביקורת רבה על ביצועי הצבא הרוסי שבשיאה הגיעה למרד של קבוצת ואגנר בשנה שעברה

"טירת הארי פוטר" באודסה עולה באש אחרי התקפה רוסית/טלגרם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מחליף את שר ההגנה הוותיק שלו ואת מזכיר המועצה לביטחון לאומי, בשינויים המשמעותיים ביותר בהנהגה הצבאית שלו מאז תחילת הפלישה לאוקראינה לפני יותר משנתיים.

פוטין הציג בפני הפרלמנט את הרכב הממשלה החדשה שלו, שאינו כולל עוד את סרגיי שויגו כשר ההגנה, תפקיד שבו כיהן מאז 2012. מי שהוצע כמחליפו הוא סגן ראש הממשלה אנדריי בלוסוב, כלכלן חסר ניסיון צבאי.

שויגו, שתפקוד צבא רוסיה בהנהגתו ספג ביקורת חריפה לאורך המלחמה לאור הכישלונות הרבים בה, יעבור למועצה לביטחון לאומי, ויחליף את המזכיר הנוכחי ניקולאי פטרושוב, גם הוא בעל ברית של פוטין. הקרמלין אמר כי פטרושוב יעבור לתפקיד אחר.

בנוסף למזכיר המועצה לביטחון לאומי, שויגו בן ה-68 יהיה אחראי גם על המערך הצבאי-תעשייתי של רוסיה. הזעם על הביצועים הצבאיים באוקראינה בהנהגת שויגו הוביל את מנהיג קבוצת שכירי החרב ואגנר, יבגני פריגוז'ין, לפתוח ביוני שעבר במרד נגד הנהגתו שהסתיים כבר יממה. פריגוז'ין נהרג כעבור חודשיים בהתרסקות מטוס, שלפי גורמים מערביים הייתה למעשה חיסול של הקרמלין.

ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו. רויטרס
ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו/רויטרס

בחירתו בבלוסוב היא ככל הנראה ניסיון של פוטין לנהל טוב יותר את כלכלת המלחמה של רוסיה על ידי שימוש מושכל יותר בתקציבי הביטחון האדירים ולפתח רעיונות יצירתיים כדי לנצח באוקראינה.

שאר המשרות בממשלה החדשה של פוטין, שבשבוע שעבר הושבע לכהונה נוספת, לא עברו טלטלות ושר החוץ הוותיק סרגיי לברוב יישאר בתפקידו. השינויים צריכים לעבור עוד את אישור הפרלמנט, שהוא לא יותר מחותמת גומי של הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully