וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: אנחנו חושבים שיותר אזרחים נהרגו בלחימה בעזה מאשר טרוריסטים

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 21:28

שר החוץ האמריקני אמר בריאיון לרשת CBS: הישראלים נכנסים למקומות בעזה ואז יוצאים - נוצר ואקום וחמאס חוזר. צריך תכנית כדי למנוע את זה, לישראל אין תכנית כזו. סאליבן אמר בריאיון נוסף: ביידן לא יספק נשק למבצע רחב ברפיח כי הוא סבור שהמבצע לא יביא להבסת חמאס

גלנט סייר עם בלינקן במעבר כרם שלום: "צה"ל נערך לבצע כל משימה מבצעית במרחב רפיח"/אבי רוקח

שר החוץ של ארה"ב, אנטוני בלינקן, התייחס בריאיון שסיפק היום (ראשון) לרשת CBS למלחמה בעזה ואמר: אנחנו חושבים שיותר אזרחים נהרגו בלחימה בעזה מאשר טרוריסטים. אנחנו חושבים שיש פער בין הכוונות של ישראל להגן על אזרחים לבין התוצאה.

בנוסף ביקר בלינקן את מדיניות הממשלה באשר למלחמה: "אנחנו רואים מה קורה בעזה - הישראלים נכנסים למקומות ואז יוצאים ונוצר ואקום וכאוס וחמאס חוזר. צריך תכנית כדי למנוע את זה. לא ראינו תכנית כזו מישראל עד כה".

לדבריו של שר החוץ האמריקני, הדוח שהוצאנו מצביע על הדאגות שלנו לגבי השימוש בנשק ושסביר להניח שבחלק מהמקרים היה בניגוד לחוק הבינלאומי. אבל ישראל עושה צעדים כדי לחקור את האירועים האלה. יש לנו כמה מקרים שאנחנו מנהלים לגביהם בדיקה. הישראלים עושים אותו דבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים.. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו חושבים שיותר אזרחים נהרגו בלחימה מאשר טרוריסטים". בלינקן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אולם, הוסיף בלינקן כי סביר להניח שבכמה מקרים ישראל לא פעלה בצורה שעולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי. אם ישראל תבצע מבצע קרקעי רחב ברפיח אנחנו לא נספק סוגים מסוימים של נשק עבור המבצע הזה. יש לנו דאגות לגבי הדרך בה ישראל משתמשת בפצצות במשקל כבד ואנחנו מנהלים שיחות עם הישראלים בנושא.

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שוחח בטלפון עם ראש המל"ל צחי הנגבי. השניים סיכמו לקיים בקרוב פגישה פנים אל פנים של משלחות משני הצדדים בנושא רפיח - כך נמסר מהבית הלבן. סאליבן חזר והדגיש במהלך השיחה את דאגתו של הנשיא ביידן ממבצע קרקעי רחב של צה"ל ברפיח והציג דרכים אלטרנטיביות להבסת חמאס בכל רצועת עזה.

בהמשך לכך, סאליבן התייחס לנושא גם בריאיון לרשת ABC כשאמר: הנשיא ביידן אמר שהוא לא יספק נשק עבור מבצע רחב ברפיח משום שהוא סבור שזה מבצע שלא יביא להבסת חמאס אלא יגרום לנזק חמור (לאזרחים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully