וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע מציל חיים": ניסו להבריח 8 שב"חים פלסטינים בתוך אמבולנס

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 13:47

נהג אמבולנס פרטי הגיע למחסום עופר בכביש 443, ועורר את חשדם של המאבטחים. כשהתבקש להציג תעודות, הוא טען כי הוא ממהר ועיכב את פתיחת תא הנוסעים: "יש תאונה קשה", אמר. לבסוף גילו המאבטחים שמונה שב"חים תושבי אזור השומרון. הנהג ושותפו עוקבו לחקירה

בווידאו: הסעת שב"חים באמבולנס בחדרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

במהלך הלילה (בין שבת לראשון), בעת בידוק שגרתי במחסום עופר בכביש 443 לאמבולנס פרטי שהגיע למקום, גילו מאבטחי המעבר בהם כוחות מג"ב כי מאחור הוברחו שמונה שב"חים פלסטינים תושבי אזור השומרון.

בתחילה, ביקשו מאבטחים ולוחמי מג"ב תעודות ורישיון אך הנהג והנוסע לידו ניסו להתחכם ואמרו כי "יש תאונה קשה, אתם לא מבינים. אנחנו באירוע מציל חיים" ועיכבו את פתיחת את תא הנוסעים המשמש לפינוי פצועים או גופות.

לבסוף, אחרי התעקשות של הלוחמים, פתח הנהג את הדלת מאחור ולעיני המאבטחים התגלתה ההפתעה עם 8 שב"חים רכונים על רצפת האמבולנס. הנהג ושותפו עוכבו לחקירה יחד עם השב"חים שאותרו ברכב, ויובאו בהמשך לדיון בהארכת מעצרם.

השב"חים שהוסתרו באמבולנס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השב"חים שהוסתרו באמבולנס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנהג שהבריח את השב"חים טען אחרי שעוכב שהוא בן העדה הדרוזית ושמדובר בפעם הראשונה שהוא עושה את זה. בסרטון שהופץ ברשתות שתיעד את המקרה נשמע הנהג מסנן לעבר המאבטחים שעצרו אותו: "כוס אמא של כל הערבים". מדובר בעובד חברת אמבולנס פרטי שנקלט באחרונה בחברה, וניצל לפי החשד את הגישה לרכב שניתן לו וביצע את ההברחה. בעלי החברה המופתע עוד ניסה ליצור קשר עם הנהג הבוקר מפני שלא הגיע לעבודה, אך גילה שהוא נעצר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לאירוע החריג: "האויב שלנו שובר שיא של שפל ולא בוחל בשום אמצעי בשביל לחדור לשטחי ישראל. גם באמצעות אמבולנס. מברך על ערנות הכוחות בשטח ועל סיכול ההברחה. שב"חים מהווים פלטפורמה לפח"ע - נלחם בכל דרך למנוע את כניסתם".

שר הבריאות, אוריאל בוסו, התייחס לאירוע, ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את האירוע בו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך רק למטרה אחת - הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור. דרשתי לשלול את רישיון האמבלונס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

מה אומרים בחברה שמעסיקה את נהג האמבולנס שהבריח שב"חים?

תגובת חברת אמבולנס חדרה: "לתדהמתה של חברת אמבולנס חדרה, עובד משירותיה מעל באמון החברה ופעל בניגוד להוראות ונהלים של החברה באופן שהאמבולנס שנמצא ברשותו לצורך הגעה למשמרת, עשה שימוש שלא כדין באמבולנס ושלא בשעות העבודה, פעל בניגוד לדין, והסיע שב"חים תוך התחזות לנהג במשמרת תוך שימוש ברכב האמור לשמש להצלה ותוך שהעובד מתחזה כאילו מסיע פצוע.

"חברת אמבולנס חדרה גייסה את העובד לשירותיה, לאחר שקיבלה המלצות חמות מ'איחוד ההצלה' ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה. החברה המומה ורואה את מעשי העובד בחומרה רבה, ומשתפת פעולה עם גופי החקירה תוך שהעובד פוטר לאלתר, ותוך שהחברה תמצה את הדין עם כל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".

מאיחוד ההצלה, שם עבד הנהג קודם, נמסר: "ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה רואה בחומרה רבה את המקרה שפורסם הבוקר בו נראה נהג אמבולנס של חברת אמבולנס חדרה מעביר לכאורה שוהים בלתי חוקיים במסווה של הצלת חיים. ברצוננו להבהיר, כי האדם המדובר ביצע את העבירה במסגרת עבודתו בחברת אמבולנס חדרה ללא שום קשר לאיחוד הצלה. לאחר בירור נמצא כי אותו איש רפואה מתנדב גם באיחוד הצלה. עקב כך, הוא הושעה מיידית מכל פעילות בארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully