וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הרוגים בשיטפונות בצפון אפגניסטן

שלטונות טליבאן אמרו כי לפחות 153 איש נהרגו בשלושה מחוזות במדינה, שספגו גשמים עזים, אך בתכנית המזון העולמית נקבו במספר כפול. "עמדנו בצד השני של השיטפון, אבל לא יכולנו לעזור להם, ובסוף השיטפון לקח את חייהם של אהובינו"

שיטפונות קטלניים באפגניסטן/רשתות חברתיות

מאות בני אדם נהרגו בשיטפונות בצפון אפגניסטן - כך אמרו אתמול (שבת) הרשויות וארגון סיוע.

לפי משרד הפנים של טליבאן, מניין ההרוגים בשיטפונות שפקדו שלושה מחוזות במדינה הוא 153, ואילו תכנית המזון העולמית, הפועלת במדינה, נקבה ביותר מ-300 קורבנות. היא לא מסרה מקור לנתונים שלה. הרשויות של טליבאן אמרו כי מספר הקורבנות עשוי לעלות.

בנוסף לכך, לפחות 138 איש נפצעו בשיטפונות במחוזות בגלאן, טהאקר ובדחסטאן. "איבדתי חמישה מבני משפחתי - שני בנים, שתי בנות ואת אמם כתוצאה מהשיטפון ההרסני הזה", אמר תושב אחד הכפרים במחוז בגלאן במהלך ההלוויה. "עמדנו בצד השני של השיטפון, אבל לא יכולנו לעזור להם, ובסוף השיטפון לקח את חייהם של אהובינו".

טליבאן שלח מסוקים כדי לסייע לתושבים במהלך הלילה, אחרי שהתקבלו דיווחים על יותר ממאה לכודים. לפי ארגון הבריאות העולמי, רבים נותרו ללא קורת גג ואמצעי תחבורה, כשגם מערכות המים והביוב סבלו משיבושים קשים.

שיטפונות בצפון אפגניסטן, 11 במאי 2024. רויטרס
תושבים במוקדי השיטפונות בצפון אפגניסטן/רויטרס

בארגון אמרו כי רבים עוד נעדרים והוסיפו שארבעה מרכזי בריאות ניזוקו ואחד נהרס בשיטפונות. צוות של הארגון נשלח למוקדי האסון כדי לסייע לתושבים.

אפגניסטן חוותה כמויות גדולות של גשמים בימים האחרונים אחרי תקופה ארוכה של בצורת, מה שהקשה על הקרקע לספוג את המשקעים. מומחים קושרים זאת למשבר האקלים, ומזהירים שאפגניסטן, אחת המדיניות העניות ביותר בעולם, היא בין המדינות שהכי פחות מוכנות להתמודדות עם ההתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully