וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: חגורת אש בדיר אל בלאח, כעשרה הרוגים מתקיפות חיל האוויר הישראלי

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 20:40

הדי פיצוצים נשמעים בצפון הרצועה ובאזור ג'באליה. ישנה הערכה כי פעולות התקפיות של צה"ל בשילוב המסרים לאזרחים באזור, יאיצו את מעברם למחסות הומניטרים בדרום הרצועה. מראשית המלחמה פעל צה"ל למעבר אוכלוסיה מצפון הרצועה לדרום אך כ- 200,000 פלסטינים סרבו להתפנות

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת המילואים 551 בפאתי ג'אבליה/דובר צה"ל

פיצוצים רבים נשמעים היום (שבת) בצפון רצועת עזה, והפלסטינים מדווחים על חגורת אש באזור דיר בלאח, ועשרה הרוגים פלסטינים מתקיפות חיל האוויר באזור. גורמי צבא מקו הגבול ואזרחים בנגב המערבי דיווחו כי מדובר בהיקף חריג מאוד של הפצצות צה"ל.

גורמי צבא מעריכים כי פעולות התקפיות של צה"ל, בשילוב מסרים של פיקוד הדרום לאוכלוסיה הפלסטינית בשעות האחרונות בצפון רצועת עזה יאיצו מעבר של אלפי פלסטינים למחסות הומניטרים בדרום רצועת עזה. כאמור, מראשית המלחמה פעל צה"ל למעבר אוכלוסיה מצפון הרצועה לדרום אך כ- 200,000 פלסטינים סרבו להתפנות.

הריסות בעיר דיר אל-בלאח אחרי תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 12 בדצמבר 2023. רויטרס
הריסות בעיר דיר אל-בלאח אחרי תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 12 בדצמבר 2023/רויטרס

עוד דווח היום כי מצרים מסרבת לשלוח משאיות סיוע לעזה דרך כרם שלום כל עוד צה"ל לא נסוג ממעבר רפיח - כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים. על פי בכירים ישראלים, היו תיאומים מול המצרים לפני ההשתלטות על מעבר רפיח, אך המצרים נסוגו מכל הסיכומים לאחר התמונות של הטנקים והנפת דגל ישראל במעבר. כתוצאה מהמהלך המצרי ישנה ירידה משמעותית בסיוע ההומניטארי - דבר המחריף את מצב האוכלוסייה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully