וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל לוי שנהרג בעזה - נעצר לשווא בינואר: "כל חטאו שביקש להפקיד נשק בתחנת המשטרה"

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 13:02

בזמן חופשתו הקצרה מצה"ל, נסע דניאל למשחק של קבוצתו הפועל ת"א. לאחר שהגיע לתחנת המשטרה להפקיד את נשקו, סורב ע"י היומנאי. למרות שהבהיר כי זו עבירת הפקרה - נעצר עם אחיו. השופטת: "לא ברור מדוע בקשתם נדחתה", קבעה. "ההחלטה למעצר עם עילות כה קלושות מעוררת תהיות"

אוהדי הפועל תל אביב כדורסל מחוץ לאולם היכל קבוצת שלמה/לירון מולדובן

דניאל לוי, לוחם הנח"ל בן ה-19 מקרית מוצקין, שנפל אתמול יחד עם חברו יוסף דסה בשכונת זייתון בעזה, היה אוהד שרוף של הפועל תל אביב. בשבוע שעבר בחופשה עם אח שלו נסע לפגוש את שחקן הקבוצה מאוויס צ'יבוטה אותו העריץ, שהיה אחד הראשונים להגיע ולנחם. האם סיגל תיארה את בנה דניאל-דני כאוהד מושבע של הפועל תל אביב - "כזה עם קעקוע ברגל של הפועל תל אביב שהלך לכל משחק, בית או חוץ". אחד ממשחקי החוץ האלה היה בנתניה ב-6 בינואר, שם הוא ואחיו נעצרו ואף נותר להם חשבון פתוח מול משטרת ישראל.

זה קרה עוד לפני המשחק. השניים התייצבו בתחנת המשטרה כדי להפקיד למשמורת את הנשק האישי של דניאל. היומנאי סירב, לטענתם תוך שאמר שלפני משחקים לא ייקח נשק להפקדה כי מי יודע כמה עשרות חיילים יבקשו זאת. העניינים התחממו ובסופו של דבר בחרה משטרת נתניה לעצור אותם, להביא אותם למחרת לבית משפט ואף לבקש את הארכת מעצרם ב-3 ימים בחשד לביצוע עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, העלבת עובד ציבור, תקיפת שוטר, איומים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

סמל דניאל לוי ז"ל, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל. הפועל תל אביב, אתר רשמי
הודעת האבל של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב על חלל צה"ל דניאל לוי/אתר רשמי, הפועל תל אביב
השופטת חלד-רון: "כלל לא ברור מדוע בקשתם סורבה, ומה מצפה מדינת ישראל מחייליה בנסיבות מעין אלו. חזקה כי הדברים ייבדקו על ידי הגורמים הרלבנטיים לכך"

"היה להם דין ודברים עם היומנאי". תיאר למחרת נציג המשטרה רס"ב יניב הינדי בבית משפט השלום בפתח תקווה תוך שטען כי הם תקפו את היומנאי. לשאלת בית המשפט אם מפקדיו עומדים על הבקשה, הוא ערך בירור וכן, הם עמדו על הבקשה. למרבה הבושה, היחידה החוקרת הגדילה ועשתה והקפיצה את המפקד האישי שלו מעזה על מנת לקחת את נשקו.

"אני חייל קרבי, משרת בדרום בנח"ל", תיאר דניאל לוי לשופטת לימור חלד-רון את שאירע. "יצאתי לסופ"ש, רציתי ללכת עם אחי למשחק כדורגל. אסור לי להפקיר את הנשק, אז הלכתי למשטרה להפקיד את הנשק, כי אי אפשר להיכנס עם נשק למשחק ולא רצו להפקיד את הנשק. צילמנו בטלפון הנייד שהשוטר תקף אותנו ולא אנחנו אותו. הם לקחו לנו את הטלפונים. ביקשנו מהם שיביאו את הסרטונים לבית משפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בקשה להפקיד נשק שהגיעה למעצר - סיטואציה שלא הייתה צריכה לקרות

"מדובר באירוע מגוחך ששני החשודים לא היו צריכים להיות מובאים לבית משפט", טענה בשמם עו"ד סיגל כהן שייצגה את השניים מטעם הסנגוריה הציבורית. "תעודת עניות למשטרת ישראל שהביאה שני צעירים שאחד מהם חייל קרבי בנח"ל, שלמעשה כל חטאם היה בקשה להפקיד את הנשק בתחנת המשטרה. לא זאת גם החשודים תיעדו בצורה ויזואלית במכשיר הסלולארי שלהם את העובדה שהם הותקפו על ידי אותו יומנאי, ולא כמו שנטען בבקשת המעצר שאותו יומנאי 'כופכף' על ידם. לא ברור מדוע החשודים הובאו לכאן ולא שוחררו בתחנה לאחר שנחקרו. הבקשה לא מעלה כל חשד ואני מבקשת להורות על שחרורם ללא כל תנאי. שהחייל יוכל לחזור לשירותו הצבאי".

השופטת חלד-רון הסכימה וקבעה כי יש ממש בטענות הסנגורית, "מתיק החקירה עולה, כי מדובר בשני צעירים, נעדרי עבר פלילי, שאחד מהם חייל קרבי המשרת בנח"ל, ובשל כך מחזיק ברובה צמוד", סיכמה, "אתמול ביקשו החשודים לצפות במשחק כדורגל בעיר נתניה, ובשל האיסור להיכנס עם נשק, ביקשו להפקיד את הרובה בתחנת המשטרה".

היא ציינה כי "כל חטאם היה שביקשו להפקיד את נשקו של אחד מהם - לוחם בנח"ל - בתחנת המשטרה", וכי למיטב הבנתה, זאת בהתאם לנהלים, "כלל לא ברור מדוע בקשתם סורבה, ומה מצפה מדינת ישראל מחייליה בנסיבות מעין אלו".

"חזקה כי הדברים ייבדקו כדבעי על ידי הגורמים הרלבנטיים לכך", העירה השופטת למשטרת ישראל והוסיפה כי "גם אם היה בסיס לסירובו של היומנאי, שהוביל לחילופי דברים כעולה מתיק החקירה, ההחלטה לעצור את החשודים בנסיבות העניין, משהחשד הסביר כה דל, ועילות המעצר כה קלושות, מעוררת תהיות". הוא הורתה כי "חזקה כי הדברים ייבדקו כדבעי על ידי הגורמים הרלבנטיים לכך".

היא העירה "בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם ולא בפעם הראשונה", כי "למרות התקופה המורכבת בה אנו מצויים, ועל אף ששוטרי ישראל עובדים לילות כימים למען בטחון הציבור, עליהם לפעול בשום שכל וברגישות. סיטואציה שבה חייל לוחם בסדיר, המבקש להפקיד את נשקו בתחנת משטרה על מנת שיוכל להיכנס לאצטדיון כדורגל במהלך חופשת הסופ"ש שלו, ובסופו של דבר נעצר בגין חילופי דברים עם יומנאי התחנה, הינה סיטואציה שלא הייתה צריכה לקרות".

סיגל לוי, אמו של של דניאל, סיפרה כי תלונה בגין התנהלות המשטרה הוגשה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: משטרת ישראל משתתפת באבלה הכבד של המשפחה. משמתנהל בירור של מח"ש לא נרחיב אודות פרטי האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully