וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אי אפשר לקבוע אם ישראל השתמשה בנשק אמריקני בניגוד לחוק

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 1:19

דוח שפרסם משרד החוץ האמריקני קובע כי סביר להניח שישראל עשתה שימוש בנשק אמריקני בצורה שהפרה לכאורה את החוק הבינלאומי, אולם מדגיש כי אין די הוכחות לכך. בנוסף, נכתב כי ארה"ב קיבלה ערבויות "אמינות ומהימנות" מישראל שמאפשרות את המשך אספקת הנשק

פגישתם של נשיא המדינה עם מזכיר המדינה האמריקאי/רועי אברהם

משרד החוץ האמריקני פרסם הלילה (שבת) באופן רשמי את הדוח בנוגע לשימוש שעשתה ישראל בנשק אמריקני במהלך המלחמה בעזה. כפי שפורסם בוואלה הדוח מותח ביקורת על ישראל אך אינו קובע כי היא עשתה שימוש בנשק אמריקני בניגוד לחוק הבינלאומי. בנוסף, בדוח נכתב כי ארצות הברית קיבלה ערבויות "אמינות ומהימנות" מישראל שמאפשרות את המשך אספקת הנשק.

הדוח שהועבר היום לקונגרס קובע כי לארצות הברית אין מידע מספיק כדי לקבוע בוודאות האם ישראל עשתה שימוש בנשק אמריקני במהלך פעולות שהפרו לכאורה את החוק הבינלאומי.

"עם זאת, לאור התלות המשמעותית של ישראל בנשק אמריקני סביר להניח שישראל עשתה שימוש בנשק אמריקני מאז ה-7 באוקטובר במקרים שלא עלו בקנה אחד עם המחויבות של ישראל לפי החוק הבינלאומי או עם פעולות שיש לנקוט כדי לצמצם פגיעה באזרחים", נכתב בדוח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים.. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
משרד החוץ האמריקני קבע כי לארה"ב אין מספיק מידע. רה"מ נתניהו בפגישה עם שר החוץ האמריקני בלינקן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עוד נכתב כי ארצות הברית קיבלה מידע מהאו"ם ומארגוני זכויות אדם שמעלה שאלות לגבי מידת המאמץ שעושה ישראל כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. "למרות שלישראל יש את הידע, הכלים והנסיון כדי ליישם צעדים לצמצום פגיעה באזרחים במהלך מבצעים צבאיים, התוצאות בשטח כולל המספר הגבוה של אזרחים שנפגעו, מעלה שאלות מהותיות לגבי האם צה"ל משתמש בהם בצורה יעילה בכל המקרים", נכתב.

בדוח נכתב כי בחודשים הראשונים למלחמה ישראל לא שיתפה פעולה באופן מלא עם ארצות הברית בהעברת סיוע הומניטארי לעזה. עם זאת נכתב בדוח כי לאחרונה ישראל הגדילה באופן משמעותי את העברת הסיוע לרצועה.

"למרות שהיו לארצות הברית חששות עמוקים מאז ה-7 באוקטובר לגבי התרומה של הפעולות שישראל עשתה או של היעדר הפעולה מצד ישראל לכך שלא עבר מספיק סיוע לאוכלוסיה בעזה, אנחנו לא סבורים בעת הנוכחית שממשלת ישראל מונעת או מגבילה העברת סיוע לעזה. נמשיך לעקוב אחרי הנושא", נכתב בדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully