וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית חדשה באוקראינה: רוסיה פתחה במתקפת פתע בחרקוב

10.5.2024 / 22:35

זלנסקי אמר כי קייב הייתה ערוכה למתקפה, וכוחות נוספים נשלחו למחוז הגובל ברוסיה המנסה להסיט חיילים אוקראינים ממוקדי הלחימה במזרח. במקביל, ארה"ב תשלח סיוע נוסף בסך 600 מיליון דולר שיכלול טילי פטריוט, טילי נ"ט ונגמ"שים

רוסיה פתחה היום (שישי) במתקפה קרקעית במחוז חרקוב הגובל בשטחה, ויצרה חזית חדשה במלחמה באוקראינה, הממתינה לסיוע אמריקני דחוף.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קייב הייתה ערוכה למתקפה, ומשרד ההגנה הודיע כי כוחות נוספים נשלחו למחוז שבמרכזו העיר השנייה בגודלה במדינה. "רוסיה התחילה גל חדש של התקפות נגד בכיוון הזה, וכעת מתחולל שם קרב עז", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב.

אוקראינה הזהירה לאחרונה כי מוסקבה מרכזת כוחות באזור, כהכנה לקראת מתקפה חדשה במחוז או כניסיון למתוח עוד יותר את הכוחות האוקראיניים הסובלים ממחסור בכוח אדם ותחמושת. לא נראה שיש לה די כוחות כדי לנסות ולכבוש את חרקוב עצמה, שבה חיים כ-1.3 מיליון איש הנתונים להפצצות בלתי-פוסקות בחודשים האחרונים.

זלנסקי ציין כי רוסיה עשויה לשלוח כוחות נוספים לחרקוב. משרד ההגנה שלו אמר כי המתקפה החלה בסביבות השעה 5:00, עם כוחות משוריינים, אך נכון לעכשיו הניסיון של מוסקבה נהדף בעוד שמתחוללים קרבות בעצימות משתנה.

במקביל, המטה הכללי בצבא אוקראינה אמר כי רוסיה אף מרכזת כוחות מצפון לחרקוב, בסמוך למחוז סומי ולחלקים ממחוז צ'רניהיב.

שריפה במחוז חרקוב אחרי התקפות של רוסיה, אוקראינה, 10 במאי 2024. מושל מחוז חרקוב, אתר רשמי
מבנים בוערים במחוז חרקוב אחרי מתקפה רוסית, היום/אתר רשמי, מושל מחוז חרקוב

בכיר בצבא אוקראינה אמר לרויטרס כי הכוחות הרוסיים הצליחו להתקדם לעומק של קילומטר מהגבול במחוז חרקוב, בסמוך לעיירה המופגזת ווצ'נסק. לדבריו, המטרה שלהם היא ליצור אזור חיץ בעומק של עשרה ק"מ, אך בשלב זה הכוחות האוקראיניים מנסים להדוף אותם. לפחות שני אזרחים נהרגו בהפגזות על המחוז היום.

על רקע הקושי של אוקראינה להדוף את הכוחות הרוסיים לאור מחסור בתחמושת, ארצות הברית תאשר היום סיוע חדש בסך 400 מיליון דולר, כחלק מהחבילה הגדולה שאישר בחודש שעבר הקונגרס בתום חודשים ארוכים של עיכוב. הסיוע יכלול טילי פטריוט, שלהם זקוקה קייב נואשות כדי להגן על שמי המדינה, טילים נגד-טנקים וכלי רכב משוריינים.

הבית הלבן אמר כי וושינגטון עובדת מקרוב עם אוקראינה אל מול המתקפה בחרקוב והעריך שייתכן שהיא תצליח לרשום התקדמות נוספת בשבועות הקרובים. עם זאת, בוושינגטון לא צופים פריצת דרך משמעותית מצד כוחותיו של הנשיא ולדימיר פוטין.

אוקראינה הדפה את הכוחות הרוסיים מרוב שטחו של מחוז חרקוב בשנת 2022, במהלך מתקפת בזק מפתיעה שלה. ואולם, מתקפת נגד גדולה שתכננה קייב בקיץ שעבר נכשלה, ורוסיה עברה למתקפה בעודה מתקדמת באיטיות במחוז דונייצק שנמצא דרומה משם.

במרץ קרא פוטין ליצור אזור חיץ בתוך שטח אוקראינה, לאור ההפגזות הגוברות על עיירות גבול רוסיות. מאז ספגה חרקוב תקיפות אוויריות חוזרות ונשנות שהסבו נזקים לרשת החשמל במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully