וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המטח לקריית שמונה: שריפות משתוללות לאורך כביש 90

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 21:50

עדיין לא הושגה שליטה על האש שפרצה בעקבות מטחי הרקטות הכבדים הערב. האש פרצה בעיקר בשטח המיוער ובצמחייה היבשה ברכס רמים, והתפשטה במהירות בעקבות החום הכבד ששרר היום. מפקד מחוז הצפון בשירותי הכיבוי: "לוחמי האש פועלים בחירוף נפש לבלימת הלהבות בקו הבתים"

בווידאו: שריפות ברכס רמים, ליד קריית שמונה, בעקבות ירי רקטות/לפי סעיף 27א'

מטחי הרקטות הכבדים גרמו עם כניסת השבת לשריפה המשתוללת גם בשעה זו. כוחות הכיבוי עדיין לא השתלטו על הדליקות. האש פרצה בעיקר בשטח המיוער ובצמחיה היבשה ברכס רמים. בשל החום והיובש ששררו היום, האש התלקחה במהירות והתפשטה. כיבוי האש בשעות אלה קשה במיוחד בשל החושך, ותוואי השטח ההררי. הצמחייה הרבה שגדלה במהלך החורף הגשום מוסיפה לסיכון הרב לשריפות בעקבות נפילת רקטות או חלקי מיירטים. לפני שבוע דווח בוואלה! על החחש שהעלתה כיתת הכוננות בקיבוץ יראון מפני השריפות הצפויות והקושי להתמודד איתן, משום שלכבאים אין אישור להגיע ליישובי הגדר.

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי 10 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בסיוע צוותים מתחנות נוספות מהמחוז הצפוני פועלים בשעה זו בשתי שריפות עיקריות בשטחים פתוחים באזור קריית שמונה.

מפקד מחוז צפון, תת-טפסר יאיר אלקיים מסר: "לוחמי האש פועלים בחירוף נפש לבלימת הלהבות בקו הבתים, כשכל העת נשמעות התרעות ירי במרחב. מזג האוויר בשילוב המטח הכבד הביא לריבוי זירות - תרחיש שנערכנו אליו והגבנו בכוח מתוגבר בהתאם".

שרפות בקריית שמונה בעקבות ירי רקטות, 10 במאי 2024. פרסום לפי סעיף 27א, אתר רשמי
שרפות בקריית שמונה בעקבות ירי רקטות, 10 במאי 2024/אתר רשמי, פרסום לפי סעיף 27א

דוברות עיריית קריית שמונה עדכנה הערב שחמש אזעקות הופעלו בעיר לפני כניסת השבת, לאחר שיגור עשרות רקטות לעבר העיר. "בשלב זה ידוע לנו על מספר זירות של נפילות בעיר. נגרם נזק רב לרכוש ולתשתיות. כמו כן נגרם נזק לרכבים. בשלב זה לא דווח על נפגעים בגוף. ההנחיות לתושבי קריית שמונה שנשארו בעיר: להישאר במקלטים ובמרחבים המוגנים עד להודעה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully