וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הרחבת הפעולה של צה"ל ברפיח, הבית הלבן: "עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות"

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 21:42

שלושה מקורות המעורים בפרטים מסרו שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש את "הרחבת מרחב הפעולה". שני מקורות ציינו שהפעולה שאושרה לא חוצה את הקו האדום של ביידן. מקור שלישי: הפעולות עלולות להתפרש ע"י ארה"ב כחציית הקו. הבית הלבן: קוראים לישראל לפתוח מיד את מעבר רפיח

תיעוד : כוחות הביטחון מחסלים את מפקד כוח הימי של חמאס בעיר עזה/דובר צה"ל ודוברות שב"כ

הקבינט המדיני ביטחוני אישר אמש (חמישי) את "הרחבת מרחב הפעולה" של צה"ל ברפיח, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטים. שני מקורות ציינו כי מדובר ב"הרחבה מדודה" שלא חוצה את הקו האדום של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. המקור השני ציין כי הפעולה שאושרה כוללת פעולות שעלולות התפרש על ידי ארה"ב כחציה של הקו האדום של ביידן.

שלושת המקורות ציינו כי הקבינט גם הנחה את צוות המו"מ הישראלי לשיחות על עסקת החטופים להמשיך במאמצים להשיג עסקה ולנסות לגבש יוזמה חדשה שתביא לפריצת דרך. המקורות ציינו כי השרים בן גביר וסמוטריץ' הצביעו נגד ההחלטה הזו.

הערב מסר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: "אנחנו עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות ברפיח. אנחנו עדיין לא רואים התרחבות של הפעולה של ישראל לכדי מבצע קרקעי רחב. אנחנו מודאגים מכך שמעבר רפיח סגור וקוראים לישראל לפתוח אותו מיד כדי לחדש את העברת הסיוע".

קירבי הוסיף: "אנחנו מצרים על כך שהשיחות על עסקת החטופים בקהיר הסתיימו. נמשיך במאמצים להשיג עסקה. אנחנו חושבים שזה אפשרי".

פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח/דובר צה"ל

טנקים של צה"ל החלו היום לכתר את חלקה המזרחי של רפיח עם השתלטותם על הכביש הראשי המחלק את העיר - כך לפי תושבים בעיר שבדרום רצועת עזה, שתיארו פיצוצים וקולות ירי בלתי-פוסקים במהלך קרבות עזים בין צה"ל לחמאס וארגוני טרור אחרים.

חטיבת גבעתי נמצאת כעת בשערי העיר רפיח תוך שהיא חצתה את המרחב שבו נהרגו מפקד סיירת גבעתי בניה שראל, הלוחם ליאל גדעוני והקצין שנחטף הדר גולדין זכרם לברכה. אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן חשפה לפני זמן קצר מערכת תת קרקעית והתקפית של חמאס שכוונה להתקפה על העורף הישראלי. לפי הערכות מדובר במערכת תת קרקעית ששימשה את לוחמי הנוח'בה לפשיטה על ישראל ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully