וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירופי: ספרד, אירלנד ומדינות נוספות יכירו במדינה פלסטינית ב-21 במאי

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 16:51

בורל אמר כי יותר מצעד מעשי, זהו "צעד סמלי ופוליטי" שנועד להביע את הרצון בפתרון שתי המדינות. זאת לקראת ההצבעה הצפויה היום באו"ם על קבלת הפלסטינים כחברים מלאים בארגון

תקיפת תשתיות טרור של חמאס בעזה, 28 באפריל 2024/דובר צה"ל

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר היום (שישי) כי ספרד, אירלנד ומדינות אירופיות נוספות מתכננות להכיר במדינה פלסטינית ב-21 במאי, זאת לקראת הצבעה היום באו"ם על קבלת הפלסטינים כחברה מלאה בארגון.

"זהו צעד סמלי בעל אופי פוליטי. יותר משמדובר במדינה, זו הכרה ברצון שהמדינה תתקיים", אמר בורל בריאיון לרדיו ספרדי, כשנשאל אם ספרד, אירלנד ומדינות אחרות יכירו במדינה פלסטינית, שתוקם לצד מדינת ישראל, בתאריך זה. הוא גם ציין את סלובניה כאחת מהן כשגם בלגיה ומדינות אחרות צפויות להצטרף למהלך הדיפלומטי.

הרס בעזה, 6 באוקטובר 2023. רויטרס
שורת מדינות אירופיות מתכננות להכיר במדינה פלסטינית. הרס בעזה אחרי תקיפות צה"ל/רויטרס

כבר במרץ, ראש ממשלת ספרד פדרו סצנ'ס אמר כי ארצו, יחד עם אירלנד, סלובניה ומלטה הסכימו לנקוט צעדים ראשונים לקראת הכרה במדינה פלסטינית ומימוש פתרון שתי המדינות לאור המלחמה בעזה והעדר חזון מדיני.

ישראל אומרת כי לאור המלחמה המתמשכת בחמאס, והחזקתם של החטופים, יהיה זה "פרס לטרור" להכיר במדינה פלסטינית ומהלך כזה יפגע בסיכויים להסדר המוסכם על שני הצדדים.

מאז 1988, 139 מתוך 193 חברות האו"ם הכירו במדינה פלסטינית אך כדי שהתהליך יושלם, על מועצת הביטחון לאשר זאת.

ערוץ השידור הציבורי האירי RTE דיווח אתמול כי ספרד, אירלנד, סלובניה ומלטה ממתינות להצבעה באו"ם ושוקלות להכיר במדינה פלסטינית בתאריך זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully