וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון יחסמו צמתים ביום העצמאות: "נצא להפגין, זה יום אבל"

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 13:43

בהמשך להצהרה על הקמת חבל ארץ עצמאי, בפורום ראשי הרשויות של ישובי קו העימות אומרים כי לחגוג יום עצמאות 40 קילומטרים מהבית זו לא עצמאות. בשמונה ישובים צמודי גדר ייסגרו השערים. "ביישובים אין אנשים ואין משפחות, ולכן דגלים לא יונפו על המרפסות" | פרסום ראשון

מאו"ג 91 ומאו"ג 146 במפגש עם ראשי רשויות בצפון/דובר צהל

פרסום ראשון: תושבי הצפון יחסמו ביום העצמאות צמתים מרכזיים מחוץ לישוביהם במחאה על אזלת יד הממשלה בהרחקת איום החיזבאללה מבתיהם. בשמונה ישובים צמודי גדר ייסגרו השערים. כך החליט היום (שישי) פורום ראשי הרשויות של ישובי קו העימות, האומרים כי לחגוג יום עצמאות 40 קילומטרים מהבית זו לא עצמאות, ובהמשך להצהרתו של יו"ר הפורום משה דוידוביץ אמש על הקמת "חבל ארץ עצמאי".

"כן, דווקא ביום העצמאות. אנחנו עומדים מול ממשלה שלא יודעת להחליט מה ואיך ותחושה קשה שהממשלה התנתקה מאיתנו - אז אנחנו מתנתקים ממנה", אמר לוואלה גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי.

גבי נעמן. יואב איתיאל
גבי נעמן/יואב איתיאל

משה דוידוביץ אמר לוואלה: "יום העצמאות השנה הוא יום אבל ביישובי קו העימות. ביישובי קו העימות אין חיים. אין אנשים. אין משפחות. ולכן דגלים לא יונפו על המרפסות. ומשכך, ראשי הרשויות בקו העימות יחד עם תושבי קו העימות יצאו להפגין בצמתים על אובדן הדרך ועל איבוד הצפון של ממשלת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
משה דוידוביץ׳. יואב איתיאל
משה דוידוביץ׳/יואב איתיאל

כזכור, בישיבה של חברי פורום קו העימות, הוחלט להכריז ביום העצמאות על הקמת מדינת הגליל והתנתקות חד צדדית ממדינת ישראל. הצעד הקיצוני הזה, ילווה בפעולות נוספות אותן הם מתכננים. הקש ששבר אותם, היתה תשובתו של רוה"מ בישיבת הקבינט לשאלתו של בני גנץ, כפי שפורסם בחדשות 12. גנץ תהה האם התושבים יחזרו ב-1 בספטמבר, לפתיחת שנת הלימודים לבתיהם, ונתניהו השיב, "מה כבר יקרה אם יחזרו כמה חודשים אחרי ה-1 בספטמבר".

דבריו עוררו זעם גדול בקרב התושבים וראשי הרשויות, החליטו להסיר את הכפפות ולהילחם על הבית. הצעד הנוכחי בא אחרי שבתחילת אפריל פרסמו חברי הפורום מודעות מחאה, בהן יצאו למכרז פומבי לאיתור ממשלת ישראל. "מכרז פומבי לאיתור ממשלה בישראל!", נכתב במודעה. "פורום יישובי קו העימות מזמינים בזאת הצעות להגשה לממשלה חלופית בישראל כמפורט במסמכי המכרז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully