וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה דרעי למשפחות החטופים: "חמאס היה רק כלי, עשה את זה מישהו מלמעלה"

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 11:56

ע"פ הקלטות שפורסמו בתוכנית "הצינור" ברשת 13, עלה כי רעייתו של יו"ר ש"ס השפיעה על אופי הפעילות של משפחות החטופים ואף אמרה למשפחות כי "מי עשה את הטבח לא היה חמאס, אלא מישהו מלמעלה שידע את השעה"

הרבנית יפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, ואנשי ארגון "קשר יהודי" השפיעו על אופי הפעילות של מטה משפחות החטופים. הם דרשו שהמטה ישנה את הסלוגן הרשמי "bring them home" ושמו דגש על קמפיינים על אמונה במקום על דרישה להחזרת החטופים. כך עלה מתחקיר שערך העיתונאי בר שם-אור ושפורסם אמש (חמישי) בתוכנית "הצינור" בערוץ 13.

בחודש פברואר נפגשה דרעי במטה משפחות החטופים בתל אביב עם נציגי המשפחות. בהקלטה שפרסם שם-אור, נשמעה דרעי אומרת: "באמת אני רואה שיש פה אמיתי, רצון אמיתי, ולא רק להביא את החטופים. אם מהמקום הזה תצא הכרזה עם קמפיין - אנחנו מאמינים באמונה שלמה. בשביל להביא את החטופים זה לא בכוח, כי לא בחיל כי אם ברוחי אמר השם".

יפה דרעי, 13 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
יפה דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

למעשה, לאחר שרונן צור ובכירים נוספים עזבו את מטה משפחות החטופים, המטה התמקד גם בקמפיינים שעוסקים בתפילות ובמסרים דתיים, ופחות בקמפיינים הבינלאומיים. "בפרקטיקה אנחנו יוצאים עם קמפיין, אנחנו רוצים את כל עם ישראל ויוצאים ככה, כל עם ישראל", אמרה דרעי. בשלב זה אמר מנכ"ל המטה יוסי מואטי: "ולמטה שמים לוגו של 'קשר יהודי'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רונן צור מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023. ראובן קסטרו
רונן צור/ראובן קסטרו

בפגישה עם דרעי, אמר מואטי: "מה שאומרת הרבנית, היא אומרת להפוך את ה'תחזירו אותם הביתה עכשיו', ל'שחררו את עמי'". צילי שניידר, מנכ"לית "קשר יהודי", שהגיעה לפגישה יחד עם דרעי, אמרה: "עם כל הכבוד לכל העולם, כולל ביידן, כולל מי שאתם רוצים, איש לא יכול להחזיר אותם. אין בן אדם בעולם שיכול, אפילו לא יחיא סינוואר". בשלב זה דרעי התערבה ואמרה: "לכן, לא צעדות ולא זה. אנחנו, אנחנו פה". דרעי הוסיפה: "לא ביידן, לא קטאר. על מי אנחנו שמים את מבטחנו".

בהקלטה נשמעה דרעי אומרת: "אי אפשר לקחת רק את החלק הזה ולהגיד פדיון שבויים, אם הייתם באים, כן? והייתם אומרים שאנחנו מאמינים באותה תורה שכולנו מאמינים בה ויש פדיון שבויים. כולם הולכים איתך במאה אחוז, אבל אי אפשר בחלקים, פה אנחנו לא אתכם, אבל פה...".בשלב זה הציע מואטי "לעשות תענית אסתר סביב הדבר הזה של אחדות". דרעי אמרה: "כדי שיקרה דבר כזה, אם אנחנו נביא דמויות חזקות מהציבור החרדי שיושבים אתכם, עם מי שמחליט פה שאחרי השיחה עם כמה רבנים שאנחנו מדברים עליהם, שנביא אותם, הדברים סגורים הרמטית. אתם עושים את מה שהם אומרים, זאת אומרת שמבחינת ההלכה, מבחינת הסדר, אז הם נותנים את החתימה שלהם. ואנחנו יודעים שאנחנו שמים את הציבור הזה שהוא ירגיש בנוח, שלא יהיה מעורב עם נשים".דרעי אמרה עוד למשפחות על חמאס והטבח ב-7 באוקטובר: "ומי שעשה מה שעשה ב-7 באוקטובר. אתם חושבים שחמאס עשו את זה? חמאס היו כלי, בסך הכול המקל. אבל מי שעשה את זה היה מישהו למעלה, שידע את השעה. לצערנו הרב לקח את השעה הכי קדושה שלנו. אבל הוא עשה את זה כי לא היה כבר מנוס".

  • עוד באותו נושא:
  • יפה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully