וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בצה"ל מבקרים: "חיזבאללה מחריב את הצפון - והממשלה עומדת מנגד"

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 7:29

7 חודשים מפרוץ המלחמה, מתחו הגורמים ביקורת חריפה על ההתנהלות הישראלית מול ההתקפות הממוקדות של ארגון הטרור על בתי אזרחים - שרק הולכות ומתגברות. "לאנשים לא יהיה לאן לחזור - ורוב הציבור אפילו לא יודע", תקפו. צה"ל: מודעים למצב, מתקיימים דיונים בנושא

תוצאות הפגיעה הישירה בבית מגורים בקריית שמונה/דוברות עיריית קריית שמונה

"רוב הציבור לא יודע": 7 חודשים מפרוץ המלחמה, קציני מילואים מפיקוד הצפון מותחים כעת ביקורת חריפה נגד מדיניות צה"ל שלא מצליחה למנוע מחיזבאללה לפגוע בכינון ישיר בבתי אזרחים ישראלים הסמוכים לגבול. זאת, כמו גם פגיעה בתשתיות אזרחיות.

"רוב הציבור לא יודע, אבל הרס בתי אזרחים בצפון הולך ומתגבר", אמר אחד הקצינים לוואלה!. "בכל פעם שצה"ל תוקף חוליות טרור בצד הלבנוני, חיזבאללה מגיב בשיגור טילים בכינון ישיר או במטחים לעבר בתי אזרחים ישראלים והורס אותם. לציבור לא יהיה לאן לחזור".

נזקי פגיעת רקטה בבית, קרית שמונה, 28 בפברואר 2024. דוברות עיריית קרית שמונה, אתר רשמי
נזקי פגיעת רקטה בבית, קרית שמונה, 28 בפברואר 2024/אתר רשמי, דוברות עיריית קרית שמונה

סוגיה זו הועלתה בפורומים סגורים בפיקוד הצפון במטרה להטמיע במרחב משוואה שתמנע מחיזבאללה את הפגיעה בבתים, שכן מדובר בנתונים המצויים בעלייה מתמדת שתחייב את האזרחים הישראלים לזמן המתנה ממושך לשיפוצים מסיביים, ובמקרים רבים גם לבנייה מחודשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ביתו של ויטלי קרפושוב לאחר פגיעת רקטת חיזבאללה, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
ביתו של ויטלי קרפושוב לאחר פגיעת רקטת חיזבאללה, קריית שמונה, 2 בינואר 2024/ראובן קסטרו

קציני מילואים בפיקוד הצפון הציעו להגביר את היקף ומידת ההרס בצד הלבנוני בכל פעם שחיזבאללה יפגע בבתי אזרחים, זאת בהתאם לתאי שטח מהם יצאו ההתקפות. "חיזבאללה פועל בכוונה ישירה להרוס בתים ולזרוע הרס. על ישראל למנוע את זה ממנו על ידי מכות כואבות בצד הלבנוני - כולל פגיעה בתשתיות שלו", אמרו לוואלה. "נדרש קצב גדול יותר. מה הקשר בין פגיעת חיזבאללה בלולים או יקבים למלחמה? איך יכול להיות שצה"ל וממשלת ישראל עומדת מנגד? אני כבר לא מדובר על הפגיעה הקבועה בבסיסי צה"ל בצפון, כולל במחנה פיקוד צפון".

פגיעה ישירה בבית תמחוי בקריית שמונה 05 במאי 2024. קרן הידידות, אתר רשמי
פגיעה ישירה בבית תמחוי בקריית שמונה 05 במאי 2024/אתר רשמי, קרן הידידות
נזקי פגיעת רקטה בבית, קרית שמונה, 28 בפברואר 2024. דוברות עיריית קרית שמונה, אתר רשמי
נזקי פגיעת רקטה בבית, קרית שמונה, 28 בפברואר 2024/אתר רשמי, דוברות עיריית קרית שמונה

מצה"ל נמסר כי ישנה מודעת למשוואה שמנסה חיזבאללה להנחיל לאור קו המגע וסמוך לו. כמו כן, אמרו גורמים בצה"ל, חיזבאללה בוחר לפגוע בבתי אזרחים ישראלים בכוונה - בתגובה לכך שקודם לכן פגע צה"ל בחוליית מחבלים שהסתתרה במבנה אזרחי לבנוני. הניסיון, למעשה, הוא לייצר מאזן של "עין תחת עין".

כמו כן, נמסר כי בהתאם להתפתחויות בזירה הצפונית הסוגיה הזו הובאה לידיעת הדרג המדיני והמטכ"לי ומתקיימת דיונים בנושא כדי לבחון שיטות פעולה אחרות שימנעו מחיזבאללה את הירי המתמשך בכינון ישיר לעבר בתי אזרחים - שנכון לכתיבת שורות אלו לא ראויים למגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully