וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב על טקס המשואות: "אם לא נקיים את הטקס, זה יהיה ניצחון לחמאס ולטרור"

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 21:03

"אנחנו רואים את הגיבורים והגיבורות שלנו בעזה ואין סיכוי שלא ניתן לזה ביטוי", אמרה רגב בראיון לוואלה!. היא הדגישה שהעובדה שהטקס השנה ייערך ללא קהל לא נובעת מחשש מהפרעות, אלא משיקול ביטחוני. היא הבטיחה טקס מכובד "שמאזן בין שכול וכאב, לבין תקווה ואופטימיות"

תדרוך עיתונאים בנושא הערכות לטקס הדלקת המשואות/רוני כנפו

השרה מירי רגב, הממונה על אירועי יום העצאמות ה-76 וטקס המשואות, התייחסה הערב במהלך צילומי הטקס בהר הרצל בירושלים לביקורת על קיום הטקס בשיאה של מלחמת "חרבות ברזל". בראיון לוואלה! אמרה כי "אם לא נקיים את הטקס הזה זה יהיה ניצחון לחמאס ולטרור. אם חלילה מדינה לא מסוגלת לציין ולחגוג את עצמאותה אז אנחנו בבעיה".

לדברי רגב, 7 באוקטובר "היה אירוע קשה וחמור, תקום ועדת חקירה ותבדוק מה הוביל לזה אבל אנחנו רואים את הגיבורים והגיבורות שלנו בעזה, האזרחים והטכנולוגיה שלנו ואין סיכוי שלא ניתן לזה ביטוי ונשאיר את הדגל בחצי התורן. פנו אליי משפחות שכולות ואמרו 'הילדים שלנו נהרגו כדי שהמדינה שלנו תמשיך בחיים, תמשיך לשגשג ולהיות עוצמתית וזה מסר לכל העולם כולו'".

שרת התחבורה מירי רגב בתדרוך לקראת טקס הדלקת המשואות ה-76. רוני כנפו
שרת התחבורה מירי רגב בתדרוך לקראת טקס הדלקת המשואות ה-76/רוני כנפו

מחאה בעת החזרות לטקס, 9 במאי 2024

חזרות לטקס עצמאות/רוני כנפו

הטקס השנה יתקיים במתכונת אחרת מכל שנה, ללא קהל וברוח התקופה הנוכחית. "אנחנו נמצאים כאן על הר הרצל, יש שינויים גם בתוכן וגם בנראות", אמרה השרה רגב, "ברור לחלוטין שלא היה אפשר לערוך טקס כמו בכל שנה, היה צריך לשנות את זה. כל שנה משיאים בין 12-14 משיאים, והשנה יהיו 44 משיאים. הם ישיאו את המשואות בקבוצות כדי לתת ביטוי ליותר גיבורים וגיבורות. היה אירוע קשה, אירוע חמור, יהיה צריך לטפל בו, אבל האנשים האלה צריכים לקבל את כל ההוקרה וההערכה".

על כך שהטקס מתקיים ללא קהל, אמרה רגב: "היו הרבה שאלות, בעיקר ציניות שנשמעה מכל מיני כיוונים על כך שאנחנו מקיימים את הטקס ללא קהל כי יש חשש מהערות והפרעות. בשנה שעברה היה שיא של הפגנות נגד הרפורמה המשפטית, שרפו וחסמו את הכבישים והיה טקס עם קהל, ואני לא מתרשמת מאמירות כאלה. הדבר היחיד שהיה חשוב לי להבטיח את קיומו של הטקס. התייעצתי עם גורמי הביטחון והם אמרו לי שהם ממליצים על טקס ללא קהל, כי הם לא יודעים להבטיח לי מה יהיה ביום הזה. לא רציתי להגיע למצב שבגלל אירוע ביטחוני לא נצליח לציין את הטקס בשידור חי ולחגוג את עצמאותה של ישראל. הלוואי ויכולתי לקיים את הטקס עם קהל, אבל בסוף מה שחשוב לי זה לא ה-3,000 איש שיבואו להר ויישבו כאן, אלא מיליוני אנשים שיישבו בבית ויראו את הטקס הזה בבית".

יוסי ערבליך בטקס הדלקת המשואות ליום העצמאות ה-76, 9 במאי 2024. רוני כנפו
יוסי ערבליך בטקס הדלקת המשואות ליום העצמאות ה-76, 9 במאי 2024/רוני כנפו
הפגנה בקפלן במקביל לטקס המשואות  25 באפריל 2023. ניב אהרונסון
"בשנה שעברה היה שיא של הפגנות". הפגנה בעת טקס הדלקת המשואות, 25 באפריל 2023/ניב אהרונסון

רגב גם התייחסה למשואת החטופים שתדלק ללא משיאים. היא אמרה "העם שלנו חסר אותם, ואנו מצפים לשובם. אין מצב שאחת מ-12 המשואות לא תדלוק, אבל המשואה הזאת תשאר חסרה, בלי משיאים, כי השמחה שלנו והחגיגה שלנו לא מלאה, כי מה לעשות חסרים לנו פה החטופים, אבל אנחנו נניף את הדגל ונציין בגאווה את יום העצמאות ה-76 של ישראל".

לדברי רגב, "בערב יום העצמאות אנשים שיצפו בטקס יתרגשו מטקס אחר, טקס מכובד ומכבד שמאזן בין שכול וכאב, לבין תקווה ואופטימיות. יש לנו מדינה אחת, יש לנו צבא אחד ועם אחד, ויש לנו במה להתגאות".

מחאת בני משפחות חטופים מחוץ לטקס המשואות, 9 במאי 2024. רוני כנפו
מחאת בני משפחות חטופים מחוץ לטקס המשואות, 9 במאי 2024/רוני כנפו

במקביל לחזרות לטקס היום התקיימה מחוץ להר הרצל מחאה נגד הטקס, שבה השתתפו בין השאר בני משפחות חטופים. "על מה אנחנו מדליקים משואות", קראה איילת מצגר בהזכירה את החטופים, הנרצחים והעקורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully