וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומץ מרצים וסטודנטים של אוניברסיטת חיפה הפגין נגד המלחמה

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 13:26

יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל בא לתמוך: "כל הסבל של העם הפלסטיני לדורותיו לא מצדיק פגיעה בילד יהודי-ישראלי אחד וכל הסבל של היהודים לדורותיהם לא מצדיק פגיעה בילד פלסטיני אחד"

תיעוד : כוחות הביטחון מחסלים את מפקד כוח הימי של חמאס בעיר עזה/דובר צה"ל ודוברות שב"כ

רק קומץ סטודנטים ומרצים הופיע (חמישי) להפגנה בשערי אוניברסיטת חיפה, כנגד המלחמה, נגד הכניסה לרפיח, וכנגד מה שהם מכנים "רצח עם" בעזה. לא הונפו דגלים. לא השמיעו קריאות. עמדו בשקט כשהם נושאים שלטים בעברית, ערבית ואנגלית. בין השלטים: "לעצור את הטבח ההרעבה וההרס", "סגל אוניברסיטת חיפה בעד הפסקת אש", "מרצים ומרצות בעד עסקה ונגד המלחמה", "חיפה נגד המלחמה" ועוד.

כוח משטרה קטן של תחנת חיפה בתגבורת שני צוותים של שוטרי יס"מ עמד מנגד ולא התערב. את האירוע יזם "פורום שמאל של מרצים באוניברסיטת חיפה". ד"ר יוספה רז מהחוג לספרות אנגלית, הסבירה את הנוכחות הדלה של סטודנטים, ובמיוחד ערבים, בחשד שיתנכלו להם. "הם מאד חוששים להתבלט, חוששים גם מהעמיתים היהודים שלהם, היו כבר כאלה שזומנו לבירורים כאלה ואחרים באוניברסיטה והשעו אותם, יש חשש מהתארגנויות ברשתות החברתיות שיכולות פתאום לעשות עליהם 'עליהום', לקחת סטודנט אחד ולכתוב עליו, ויש חשש ממשטרה ושב"כ".

קומץ סטודנטים ומרצים הופיע (חמישי) להפגנה בשערי אוניברסיטת חיפה, כנגד המלחמה.. יואב איתיאל
קומץ סטודנטים ומרצים הופיע (חמישי) להפגנה בשערי אוניברסיטת חיפה, כנגד המלחמה./יואב איתיאל
קומץ סטודנטים ומרצים הופיע (חמישי) להפגנה בשערי אוניברסיטת חיפה, כנגד המלחמה.. יואב איתיאל
קומץ סטודנטים ומרצים הופיע (חמישי) להפגנה בשערי אוניברסיטת חיפה, כנגד המלחמה./יואב איתיאל

היא הפנתה לשוטרים, "תראה כמה יש פה ואם הייתי סטודנטית מאד הייתי מפחדת שיצלמו אותי ואני לא יודעת מה היה קורה". ד"ר רעות ברזילי וד"ר ג'ניפר לוין, אף הן מהחוג לספרות אנגלית אמרו שמדובר בתקדים של יציאה בפומבי, וכי לא הכמות קובעת, "הנה, עובדה, יותר לא מפחדים", ביקשו להדגיש.

ח"כ עאידה תומא-סלימן מחד"ש וראש ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל, לשעבר ח"כ וסגן יו"ר הכנסת, מוחמד ברכה, הגיעו לתמוך במחאה. ברכה אמר לוואלה: "כל הסבל של העם הפלסטיני לדורותיו לא מצדיק פגיעה ביחד יהודי-ישראלי אחד. אני אומר את זה מאז 7 באוקטובר, כמו שמתחילת המלחמה אני אומר שכל הסבל של היהודים לדורותיהם לא מצדיק פגיעה בילד פלסטיני אחד". הפגנה דומה נוספת בחיפה כנגד המלחמה צפויה אחר הצהרים בשדרות בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully