וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד המבקר: הביקורת על הלחימה בעזה בעת הזו תפגע במדינה

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 13:21

במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ בעניין אי התחלת הביקורת בצה"ל הודיעה פרקליטות המדינה שמייצגת את צה"ל ומשרד הביטחון כי לעת הזאת עריכת ביקורת על ידי המבקר תפגע במלחמה. ההודעה לבג"ץ הוגשה באמצעות עורכי הדין יונתן ברמן וסיון דגן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה

תיעוד : כוחות הביטחון מחסלים את מפקד כוח הימי של חמאס בעיר עזה/דובר צה"ל ודוברות שב"כ

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אמרה היום (חמישי) כי הביקורת של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על הלחימה בעזה - פוגעת ביכולת התפקודית של גופי הביטחון.

במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ בעניין אי התחלת הביקורת בצה"ל הודיעה פרקליטות המדינה שמייצגת את צה"ל ומשרד הביטחון כי לעת הזאת עריכת ביקורת על ידי המבקר תפגע במלחמה. ההודעה לבג"ץ הוגשה באמצעות עורכי הדין יונתן ברמן וסיון דגן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרהב מיארה. יונתן זינדל, פלאש 90
בהרב מיארה/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כשבוע מבקר המדינה שלח מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בדרישה למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת על אירועי 7 באוקטובר. זאת, לצד הטענה כי מוטלים סייגים על העברת מסמכים, ולא מתקיים שיתוף פעולה שמאפשר את עבודת התחקיר.

"חובתי הציבורית והערכית כמבקר המדינה היא לבצע ביקורת מקיפה על המחדל הגדול בתולדות המדינה, טבח 7 באוקטובר", נמסר מהמבקר. "אנשי משרדי נמצאים כעת בעיצומה של ביקורת בעשרות נושאים ואנו בודקים את התנהלות כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. אחרי יותר מחצי שנה של מלחמה, אזרחי ישראל זכאים לתשובות בדבר אחריותם של כלל הגורמים, הנסיבות והאחראים למחדל - ומוסד מבקר המדינה נחוש לספק אותן. לאחר שהביקורת החלה בדרג המדיני והאזרחי, במשרד הביטחון ובגופי הביטחון השונים - היא תחל כעת את פעילותה בצורה מדורגת אף בצה"ל. על ראש הממשלה והרמטכ"ל להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק ולשתף פעולה עם צוותי הביקורת, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully