וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יפקד על יחידה 8200? מרוץ המינויים בצמרת צה"ל מתגבר - ואיתו גם הביקורת

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 19:11

הרמטכ"ל ממשיך לחרוץ גורלות של קצינים ויחידות וממנה מפקדים לאוגדות המילואים, לאכ"א וכן ליחידה 8200, שכשלה ערב 7 באוקטובר. בינתיים, בכירים במערכת הביטחון מאמינים שהלוי חותך בבשר החי ויוצר אווירת אי אמון בתוך המטכ"ל, בעודו נמנע מלקבל אחריות על חלקו במחדל

הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי ממשיך בסבב המינויים לתפקידים רגישים בצה"ל ובין היתר נערכו דיונים הנוגעים למפקדי אוגדות המילואים, אכ"א וכן ליחידה 8200 שכשלה ערב 7 באוקטובר. בתוך כך, ההחלטה על מינוי ראש חטיבת המבצעים מתעכבת בשל חשש מעתירה לבג"ץ והפגנות הורים שכולים נגד מינוי תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן.

תא"ל בינדר מכהן כיום כראש חטיבת המבצעים ותפקודו בליל 7 באוקטובר וגם בחודשים שלפני כן, גוררים ביקורת רבה.

המועמד המוביל להחלפתו של בינדר הוא תא"ל ישראל שומר, שהיה בעבר ראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים, וקצין האג"מ של פיקוד הדרום. כיום, מכהן תא"ל שומר כמפקד אוגדת המפץ שאחראית על קטע רחב בגבול לבנון. עוד הועלו שמותיהם של מפקד אוגדה 210, תא"ל ציון רצון, ומפקד עוצבת הגליל תא"ל שי קלפר, חרף העובדה שכבר סוכמו לתפקיד אחר.

הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל.. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
יידרש להכריע בשאלת זהות מפקד 8200. הרמטכ"ל הרצי הלוי/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

בקרוב יידרש הרמטכ"ל להכריע בסדרת מינויים נוספת, בהם מפקדי אוגדות במילואים. המועמדים המובילים ברשימה לקבלת הפיקוד על אוגדות מילואים הם אל"מ אורן שמחה, מח"ט הנח"ל לשעבר, אל"מ לירון בטיטו, מח"ט גבעתי המכהן, אל"מ שרון אלטיט, שמכהן כמח"ט כפיר ועוד.

עוד יידרש הרמטכ"ל להכריע בשאלת זהות מפקד 8200. תא"ל יוסי שריאל הוא מפקד היחידה כיום ותפקודו, כמו תפקוד היחידה כולה, מוטל בסימן שאלה. רבים סוברים כי יחידת איסוף המודיעין הגדולה בישראל נכשלה ערב אירועי 7 באוקטובר. בינתיים הועלה שמו של ראש חטיבת ההפעלה הנוכחי תא"ל ג' אך גם לגביו נשמעת ביקורת. במסגרת תפקידו הוא מתפקד במידה מסוימת כקצין המבצעים של אמ"ן, ובהחלט היה מעורב בקבלת ההחלטות קודם 7 באוקטובר.

בקרוב מאוד יידרש הרמטכ"ל להכריע גם בעתידו של ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, לאחר שבחר בתא"ל דדו בר כליפא לראש אכ"א הבא. לא ברור עד כה האם האלוף עשור, יקבל פיקוד מרחבי בצפון או בדרום, את פיקוד העורף, או בכלל יפרוש מצה"ל. כמו כן, טרם הוכרע עתידו של האלוף סער צור שמכהן כיום כמפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון בזרוע היבשה ולתפקידו נבחר תא"ל דן גולדפוס. בעיניינו של תא"ל ברק חירם, הרמטכ"ל מוסיף לגרור רגליים. הלוי טרם נתן תוקף והודעה סופית לגבי מינויו של תא"ל ברק חירם לתפקיד מפקד אוגדת עזה במקומו של תא"ל אבי רוזנפלד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרמטכ"ל הרצי הלוי. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מקבל גיבוי מגלנט, אך יוצר אווירה חשדנית. הרמטכ"ל הרצי הלוי/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

עוד גוברת הביקורת בצמרת צה"ל וכן בקרב אלופים במילואים בשאלת אחריותו של הרמטכ"ל הלוי על ה"כישלון הצבאי החמור והמהדהד ביותר מאז הקמת המדינה", לדבריהם. גורמים בכירים בצה"ל מעריכים כי רא"ל הלוי לא בהכרח ממהר לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, חרף הביקורת הציבורית והכישלון הצבאי ב-7 באוקטובר שעליו הוא אחראי כרמטכ"ל.

לאחרונה, הלוי בחר להראות לתא"ל יורם כנפו ולתא"ל יניב אללוף את הדלת באופן שלא משתמע לשתי פנים, מה שגרם לטלטלה במערכת הצבאית. "הלוי יכל להשהות את ההחלטה בעניינם אבל העדיף לחתוך בבשר החי. לא ברור למה", אמר קצין בכיר לשעבר בצה"ל, "למרות הגיבוי שהוא מקבל משר הביטחון גלנט, נוצרה אווירה חשדנית ומתוחה בין הרמטכ"ל לבכירים. כדי להרגיע את המערכת וליצור אווירה חיובית, מוטב היה שהרמטכ"ל הלוי היה מרחיב את מעגל ההתייעצויות בצמרת הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully