וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר יוזמה של הדרג המדיני: ישראל תיאלץ להסכים לנוכחות הרש"פ ברפיח

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 6:02

בממשלה לא מעוניינים בנוכחות הרשות הפלסטינית במעברים לעזה, אך גם מסרבים לקבל החלטה משלהם. גורמים ביטחוניים מתריעים כי האמריקנים עלולים לכפות על ישראל החלטה שאינה מעוניינת בה. "אי אפשר להגיד רק מה לא - אלא מה כן", מסר גורם בכיר

חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח/לפי סעיף 22א

על רקע תחילת הפעילות הקרקעית במזרח העיר רפיח והשתלטות הכוחות על המעבר שבעיר, גורמים במערכת הביטחון אמרו אמש (חמישי) כי על הדרג המדיני להכריע בקרוב בסוגיית הפעלת מעבר רפיח. אותם גורמים הזהירו כי אם לא תתקבל החלטה בקרוב, הסוגייה תהפוך למעין "תפוח אדמה לוהט", והאמריקנים עלולים לכפות על ישראל החלטה שלא משרתת האינטרסים שלה. "דרוש בידוק ביטחוני של הסחורות, הציוד והאנשים הנעים במעבר. אם לא יהיה פיקוח על הנכנס והיוצא מהמעבר, נחזור לימים שלפני 7 באוקטובר", מסר אחד הגורמים הביטחוניים.

חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח. דובר צה"ל
דרוש בידוק ביטחוני של הסחורות במעבר רפיח. חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח/דובר צה"ל

מאז פרוץ המלחמה, כל הסחורות נבדקות על ידי ישראל במעבר ניצנה או כרם שלום ורק אז נכנסות לרצועה. כעת, גורמים ביטחוניים מעריכים כי לא יהיה מנוס מהפעלת המעבר על ידי הרשות הפלסטינית בפיקוח אמריקני. חרף התנגדות נחרצת בממשלה למעורבות גורמי הרשות הפלסטינית ופת"ח במעבר כרם שלום, גורמים ביטחוניים סבורים כי על הדרג המדיני להכריע גם בנושא הזה. "אי אפשר להגיד רק מה לא אלא מה כן", מסר גורם בכיר. "ישראלים לא יישבו במעבר ויבדקו תעודות זהות של פלסטינים".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח. דובר צה"ל
נוכחות ישראלית עלולה להפוך ליעד לטרור. פעילות אוגדה 162 ברפיח/דובר צה"ל

ישראל גם צפויה להזדקק לעזרה אמריקנית בטיפול במנהרות ההברחה ממצרים לרצועת עזה. גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה כי בהברחות דרך המנהרות יהיה נכון לטפל באמצעות פעילות מצרית-אמריקנית. אותו בכיר סובר כי נוכחות ישראלית ארוכה בשטח הפלסטיני לצורך טיפול במנהרות ההברחה, תיהפך במרוצת השנים ליעד עבור ארגוני טרור. "ניתן לסכל איום מנהרות באמצעות בניית חומה תת קרקעית ויש כבר דיונים על זה על האמריקנים", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully