וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימונים, הובלת כלי לחימה לגזרה ורענון תוכניות אופרטיביות: כך נערכים למלחמה בפיקוד צפון

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 23:03

מפקד אוגדה 36 הודיע למפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין על היערכותה למלחמה בגזרה הצפונית. תא"ל דדו בר כלפיא הנחה להעביר את הכלים המשוריינים לאזור, ולהעלות את רמת הכשירות אצל חיילי הסדיר והמילואים על מנת שיהיו ערוכים לתמרון קרקעי

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״ בגבול הצפון/אלעד מלכה

מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא עדכן את מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, שההכנות של האוגדה למלחמה בצפון נמשכות, וכוללות אימונים לכוחות סדיר ומילואים שיעלו את הכשירות ללחימה. בנוסף, הובלת כלי כבדים לאזור, חידוש המלאי של החלפים, ורענון התוכניות האופרטיביות הכולל תמרון קרקעי לבנון ולחימה עצימה נגד חיזבאללה.

מפרוץ המלחמה, מתנהלת בגזרה הצפונית לחימה צרופה הכוללת עשרות שיגורי רקטות מידי יום מלבנון, שהובילו לעקירתם של עשרות אלפי אזרחים ישראלים. כעת, בצה"ל העלו את רמת הכוננות, שעד כה תקף מהאוויר בתגובה לירי הרקטי.

היום, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב באוגדה 91 "עוצבת הגליל" עם מפקדה תת-אלוף שי קלפר וקציני המטה. גלנט שוחח עם כוחות צה"ל על התוקפנות של כוחות חיזבאללה ועל התקיפות בשטח לבנון לסיכול מחבלים ופגיעה בתשתיות טרור.

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״ בגבול הצפון. משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״ בגבול הצפון/משרד הביטחון

בהמשך, שוחח עם לוחמי תותחנים במילואים הפועלים בגזרה, ושמע מהם על פעילותם מפרוץ המלחמה ועל התקיפות הארטילריות נגד יעדי חיזבאללה בשטח לבנון. "קרב הגנה הוא מורכב, זה קרב שאתה כל הזמן צפוי גם לתגובות של האויב ואתה פועל באופן אקטיבי". לדבריו, "יש לנו מערכי אש מאוד משמעותיים, מאוד כבדים ואנחנו נדאג להפעיל אותם אם יהיה צורך וסיבה. עכשיו צריך להיערך להמשך והקיץ הזה עלול להיות קיץ חם".

לאורך היום, נשמעו אזעקות ברחבי הגליל ועל פי דיווחים, צה"ל תקף בתגובה בעיירה אל-חיאם בדרום לבנון - שלושה נהרגו. לפני כמה ימים, כטב"ם נפץ שוגר מלבנון לעבר מטולה והוביל למותם של רס"ר דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים ורס"ר נחמן נתן הרץ, בן 31 מאלעזר ששירתו בגדוד סיור 6551, עוצבת חצי האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully