וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שאיבד את אחיו והמשיך בקרב, התצפיתנית שנחטפה: החיילים שישיאו משואה ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 18:23

חמשת החיילים - בסדיר ובקבע - יהיו חלק ממשיאי משואת מערכת הביטחון בערב יום העצמאות תשפ"ד לצד שאר נציגי מערכות הביטחון. בין הנציגים - הלוחמת גאיה צוברי שנפצעה בקרב ברצועה, ועזרא יכין - חייל מילואים בן 95, המבוגר ביותר בהיסטוריית צה"ל

בווידאו: טקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא/צילום: לע"מ

צה"ל הודיע הערב (רביעי) על בחירתו בחיילות וחיילים שייצגו את צה"ל בטקס המשואות ביום העצמאות ה-76 למדינת ישראל. סרן שביט בן משה, אחיו השכול של רב-סרן אריאל, רב-טוראי אורי מגידיש, שנחטפה וחולצה משבי חמאס, קצינת הנפגעים, סגן אלוף במילואים ליאת נפש, פרמדיקית בחטיבה 188 שנפצעה במהלך הלחימה בעזה, סמל גאיה צוברי, ומרצה בחיל הרבנות הצבאית, רב-סמל בכיר במילואים עזרא יכין.

סרן שביט בן משה, מפקד ולוחם בחטיבת הצנחנים

סרן שביט בן משה, מפקד לוחם בחטיבת הצנחנים וחניך במכללה לפיקוד טקטי, נבחר להדליק את משואת כוחות הביטחון מטעם צה"ל. בן משה, מפקד לוחם בחטיבת הצנחנים, קפץ מביתו ב-7 באוקטובר, חבר לכוח של חטיבת הצנחנים ונלחם בקיבוץ רעים. לאחר סיום הקרב ברעים, המשיך להילחם בקיבוץ חולית. שם קיבל את הבשורה על מותו של אחיו, רב סרן אריאל בן משה, ששירת ולחם כמפקד פלגה בסיירת מטכ"ל, שנפל בהיתקלות עם מחבלים בעת שנלחם בקיבוץ רעים.

סרן שביט החליט להמשיך ולהילחם, עד שנפצע בכתפו ופונה לקבלת טיפול רפואי. למרות הפציעה, חזר שביט ללחימה ופיקד בגדוד 'אפעה' (890) במהלך התמרון הקרקעי בעזה. שביט נבחר מאחר שהוא מייצג את ערך הגבורה של לוחמי צה"ל ואת סיפור גבורתם של בני המשפחות של הלוחמים - החל ביוזמה לצאת ולהילחם, דרך הבחירה להמשיך אחרי הידיעה על מות אחיו וכלה בחזרתו לפקד ולהילחם גם לאחר פציעה ושיקום.

סרן שביט ידליק את המשואה בשם לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון, המחרפים נפשם לילה אחר לילה, יום אחר יום, בעשייה מבצעית למען ביטחון המדינה. ובשם גבורת הלוחמים והלוחמות, אלו שפעם אחר פעם הסתערו אל התופת וסיכנו את חייהם, למען חייהם של אחרים, למען תכלית עליונה, למען דבר גדול מהם.

סרן שביט בן משה יחד עם אחיו, רב-סרן אריאל בן משה ז״ל. דובר צה"ל
המשיך להילחם למרות שהתבשר על מות אחיו. סרן שביט בן משה עם אחיו אריאל/דובר צה"ל

רב"ט אורי מגידיש, התצפיתנית שנחטפה וחולצה משבי חמאס

רב-טוראי אורי מגידיש, שנחטפה וחולצה משבי חמאס בעזה, נבחרה להדליק את משואת החטופים, בשם החטופים ששבו ובתפילה וציפייה לשובם של החטופים שנמצאים בשבי, ותלווה על ידי משפחתה וקצינת הנפגעים, סא"ל (מיל') ליאת נפש.

ב-7 באוקטובר, אורי נחטפה, וחולצה במבצע צבאי של צה"ל ושב"כ, 23 ימים לאחר שנחטפה. לאחר חילוצה מהשבי, אורי חזרה לשירותה בצה"ל, זאת מתוך בחירה אישית ותחושת שליחות, וכיום היא משרתת באגף המודיעין.

ליאת, קצינת הנפגעים שתלווה אותה, היא בת למשפחה שכולה, אביה נפל בעת שירותו בצה"ל. ליאת פרשה לאחרונה לאחר שירות קבע ארוך במערך הנפגעים של אכ"א, ונקראה למילואים ב-7 באוקטובר. מאז היא מקדישה עם סגלי הנפגעים בסדיר ובמילואים, את כל זמנה בליווי המשפחות בשעה מורכבת זו, במקצועיות וברגישות. ליאת, כנציגת מערך הנפגעים וקציני השבויים ונעדרים, פועלת לילות כימים על מנת ללוות את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים בצורה הראויה ביותר.

רב"ט אורי מגידיש. דובר צה"ל
הייתה בשבי חמאס 23 ימים וחזרה לשרת בצבא. רב"ט אורי מגידיש/דובר צה"ל
סא"ל (מיל') ליאת נפש. דובר צה"ל
סא"ל (מיל') ליאת נפש/דובר צה"ל

סמל גאיה צוברי, שנלחמה כפרמדיקית ברצועת עזה, ונפצעה קשה

סמל גאיה צוברי, שנלחמה ונפצעה באורח קשה בקרב בעזה, נבחרה להדליק את משואת הרפואה והשיקום. סמל צוברי שירתה כפרמדיקית בגדוד 53 בחטיבת השריון 188, ונלחמה במשך כחודשיים עד לאירוע בסג'עייה בו נפצעה קשה מחילופי אש בזמן שטיפלה באירוע פצועים. בקרב בו נפצעה, נפלו רב-סמל ראשון במילואים עומרי רוט, ורב-סמל ראשון במילואים נפתלי יונה גורדון. גאיה פונתה באורח קשה לאחר פגיעה ברגליה ועברה תהליך שיקום שארך כחמישה חודשים, על מנת להצליח ללכת בכוחות עצמה.

סמל גאיה צוברי. דובר צה"ל
סמל גאיה צוברי/דובר צה"ל

רב-סמל בכיר, עזרא יכין, המשרת כמרצה בחיל הרבנות הצבאית

רב-סמל בכיר, עזרא יכין התחיל את פעילותו כלוחם בארגון הלח"י. במהלך מלחמת העצמאות הוא נלחם בקרבות רבים, בהם ניסיון הפריצה לעיר העתיקה ואף נפצע קשה בראשו ובעינו במהלך הקרב. בשנת 2011 הצטרף עזרא לצה"ל כחייל מילואים ברבנות והחל להעביר הרצאות, מורשת קרב ושיעורים ביחידת המרצים של החיל שמטרתה לחזק את רוח הלחימה של החיילים. כשפרצה המלחמה התגייס למילואים בחיל הרבנות הצבאית, כשהוא בן 95. בכך הפך עזרא לחייל המילואים המבוגר ביותר בהיסטוריה של צה"ל.

רס״ב (מיל׳) עזרא יכין. דובר צה"ל
רס״ב (מיל׳) עזרא יכין/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי בירך את הנבחרים: "הסיפורים שלכם מסמלים את הגבורה של לוחמי צה"ל, פיקוד מלפנים וחתירה למגע. זו המשימה שלנו. אתם מייצגים גם את זכר הנופלים, מי שהקריבו את חייהם כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון. הם המצפן שלנו להמשיך ולהילחם. אלו ימים של זיכרון ועצמאות, תוך כדי מלחמה, והסיפורים שלכם כמו נוספים, מחברים בין הגבורה לזיכרון ומספרים את הסיפור של צה"ל האחריות להמשיך ולהילחם למען חירותנו פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully