וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: יש פערים גדולים במו"מ לעסקה, נמשיך בפעילות ברפיח במקביל לשיחות בקהיר

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 18:01

הבכיר מסר כי על אף שהצעת חמאס "חוצה את כל הקווים האדומים ואינה מאפשרת התקדמות" - צוות המשא ומתן ישאר בקהיר על מנת לנסות ולגשר על הפער. במקביל, ראש הממשלה נפגש עם ראש ה-CIA על מנת לדון במגעים למו"מ. "יש חבל ארוך מהדרג המדיני כדי לנסות להגיע לעסקה"

"תצילו את מי שעוד אפשר": מפגינים חסמו את איילון צפון בדרישה לשחרור החטופים/יותם רונן

בכיר ישראלי מסר היום (רביעי) כי נותרו פערים גדולים במו"מ על עסקת החטופים, "אבל הצוות הישראלי יישאר בקהיר כדי לנסות לגשר על הפערים האלה ויעשה מאמץ משמעותי לקדם עסקה. יש מנדט רחב מאוד לצוות המו"מ. נעשה מאמץ עילאי לנסות לצמצם את הפערים. יש חבל ארוך מהדרג המדיני כדי לנסות להגיע לעסקה".

הפגנה לשחרור העצורים מהמחאה למען החטופים באיילון, 10 בפברואר 2024. מטה המאבק בהרצליה, אתר רשמי
"חמאס חצה את כל הקווים האדומים". הפגנה למען עסקת חטופים בתל אביב/אתר רשמי, מטה המאבק בהרצליה

בתוך כך, לדבריו, הצעת חמאס "חוצה את כל הקווים האדומים" של ישראל ולא מאפשרת התקדמות. עוד הוסיף כי "ישראל תמשיך בתכניות שלה לגבי רפיח במקביל למו"מ בקהיר". במקביל לכך, ראש הממשלה נפגש עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, על מנת לדון במגעים לעסקת החטופים.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר בשימוע בקונגרס כי ארה"ב בוחנת מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה, וזאת בהקשר של האירועים ברפיח. "לא קיבלנו החלטות סופיות", אמר. "השהנו את המשלוחים. הבהרנו שאנחנו מתנגדים לפעולה ישראלית ברפיח שלא תיקח בחשבון את שלומם של האזרחים הפלסטינים בעיר. עצרנו משלוח אחד של חימושים והבהרנו לישראל מה אנחנו מצפים מהם לעשות לפני מבצע ברפיח. לא קיבלנו החלטה סופית מה לעשות עם משלוח הנשק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully