וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הניצחון על הנאצים: מתקפה אווירית רוסית נרחבת באוקראינה

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 20:10

נזק רב נגרם לתחנות כוח ברחבי המדינה, שספגה את מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת ביותר זה שבועות. רוב המחוזות שנפגעו נמצאים הרחק מהחזית, מוסקבה דיווחה על כיבוש שני כפרים נוספים. זלנסקי: "העולם נרדם מול תחיית הנאציזם, תחושת דז'ה-וו"

בת 98 שנמלטה ברגל משטח כיבוש רוסי/משטרת אוקראינה

אוקראינה ספגה הבוקר (רביעי) את אחת המתקפות האוויריות הרוסיות הגדולות ביותר זה כמה שבועות, שהסבו נזקים משמעותיים לתשתיות האנרגיה של המדינה, הנתונה תחת התקפות בלתי-פוסקות.

חיל האוויר האוקראיני אמר שהוא הצליח להפיל 39 מתוך 55 הטילים ו-20 מתוך 21 הכטב"מים ששיגרו הכוחות הרוסיים לעבר שישה מחוזות - כמעט כולם הרחק מהחזית במזרח.

שר הפנים אמר כי שני בני אדם נפצעו במחוז קייב ושניים נוספים בקירובורד. לדבריו, כ-350 אנשי חילוץ פעלו בזירות מרובות של מתקני אנרגיה, 30 בתים, רכבי תחבורה ציבורית, מכוניות ותחנת כיבוי אש.

הוא הוסיף כי התקיפות פגעו במתקנים לייצור והולכת חשמל במחוזות פולטבה, קירובגרד, זפוריז'יה, איוונו-פרנקיבסק, ויניציה ולבוב, הגובל עם פולין החברה בנאט"ו. פרט לזפוריז'יה, כל המחוזות נמצאים הרחק מקווי החזית שבה מתקדמים לאטם הכוחות הרוסיים.

שר האנרגיה לא חשף באילו מתקנים מדובר, כחלק ממדיניות העמימות של קייב, אך מושל לבוב אמר כי נפגע מתקן לאחסון גז טבעי במחוז.

נזקי מתקפת טילים רוסית על מחוז זפוריז'ה, אוקראינה, 8 במאי 2024. רויטרס
נזקי מתקפת טילים רוסית על מחוז זפוריז'ה, אוקראינה, 8 במאי 2024/רויטרס

רוסיה החלה בגל של התקפות נגד תשתיות אנרגיה קריטיות באוקראינה בחודש מרץ, אחרי חורף שקט יחסית. ההשלכות שלהן צפויות להתבהר לקראת הקיץ, בעת שיא הצריכה. בנוסף לכך, היא הגבירה את התקפותיה על מערכת הרכבות של אוקראינה כדי לשבש את אספקת הנשק המערבית אליה.

משרד ההגנה הרוסי אמר כי ההתקפה הלילה הייתה בתגובה להתקפות אוקראיניות נגד מתקני אנרגיה בשטח רוסיה, ודיווח כי הכוחות הרוסיים כבשו שני כפרים במזרח המדינה - אחד במחוז חרקוב והשני במחוז דונייצק.

התקיפות האוויריות הגיעו ביום שבו אוקראינה מציינת את הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה. "העולם ישן בתחיית הנאציזם - בשעה 5 בבוקר ב-24 בפברואר 2022", כתב הנשיא וולודימיר זלנסקי, כשהוא מציין את תאריך הפלישה הרוסית. "והיום, כל מי שזוכר את מלחמת העולם השנייה וחי עד היום מרגיש דה ז'ה וו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully