וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי הודיע על ביטול מצעד הגאווה בתל אביב: "זו לא העת לחגיגות"

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 14:45

בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו הכריז ראש עיריית תל אביב על עצרת אלטרנטיבית, שתתקיים בסימן גאווה, תקווה וחירות: "132 בנינו ובנותינו עדיין חטופים, מעגל השכול הולך ומתרחב ואנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של המדינה"

מצעד הגאווה 2023 תל אביב/ניב אהרונסון בשידור חי ממלון דן תל אביב

ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע היום (רביעי) על ביטול מצעד הגאווה בתל אביב. "זו לא העת לחגיגות", כתב בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו, והוסיף כי תתקיים עצרת אלטרנטיבית בסימן גאווה.

מצעד הגאווה, תל אביב 2023. אסתר, באדיבות המצולמים
"לא העת לחגיגות". מצעד הגאווה בתל אביב/באדיבות המצולמים, אסתר

"132 בנינו ובנותינו עדיין חטופים בעזה, מעגל השכול הולך ומתרחב מידי יום ואנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של מדינת ישראל. בתיאום עם ארגוני הקהילה הגאה, החלטנו שהשנה, במקום מצעד הגאווה, נקיים בתל אביב-יפו עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות", כתב.

רון חולדאי, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
"כואבים את כאב המדינה". חולדאי/ראובן קסטרו

"‏תל אביב-יפו היא הבית של הקהילה הגאה, כזו הייתה וכזו תמיד תהיה. מתוך המחויבות הגדולה שלנו לקהילה, החלטנו השנה להסיט חלק מהתקציב שיועד להפקת מצעד הגאווה, לטובת פעילות 'המרכז הגאה' בעיר. ‏אנחנו כואבים את כאבה של המדינה כולה, ובמקביל לא מפסיקים לרגע את המאבק למען שוויון וחירות - לכולם ולכולן. ‏נתראה במצעד הגאווה ביוני 2025".

בתגובה על ההחלטה, מסרו בארגון הנוער הגאה איגי כי חולדאי פעל נכונה כשהחליט לשנות את מתווה המצעד. עם זאת, הוסיפו, "אסור לשכוח שהמאבק לשוויון זכויות לא נגמר. בשנה האחרונה ראינו עלייה חדה באמירות ובמעשים להט"בפוביים, לצד קיצוץ תקציבים והפנייתם לקידום שנאה ובורות. העצרת בתל אביב ומצעדי הגאווה ברחבי הארץ חשובים במיוחד, כדי שלא נשכח שרק מדינה שוויונית יכולה להוות בית אמיתי לאזרחים ולאזרחיות שלה".

גם בירושלים הודיעו לאחרונה כי יקיימו השנה את מצעד הגאווה בעיר במתכונת מיוחדת, בסימן המאבק להחזרת החטופים. המצעד, שיתקיים ב-30 במאי, יצעד במתכונת מותאמת לרוח התקופה, ובמסלול הצעידה המסורתי. את המצעד מפיק הבית הפתוח בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully