וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בעזה: אש נפתחה לעבר פלסטינים שנעו על ציר הומניטרי

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 13:16

מדיווח ראשוני עולה כי עזתים נפגעו מאש שנורתה לעבר כרם שלום. הפצועים מפונים מהמקום וזהות היורה נבדקת. המעבר נפתח הבוקר בהתאם להנחיית דרג מדיני ובהמשך ללחץ האמריקני. האזור נסגר ביום ראשון האחרון לאחר מטח של כ-20 פצצות מרגמה לעבר האזור, שהרגו 4 חיילים

בווידאו:תקיפת צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

ירי נשמע היום (רביעי) לעבר שיירה שנעה על הציר ההומניטרי. מדיווח ראשוני של המקרה עולה כי עזתים נפגעו מאש שנורתה לעבר הצד הפלסטיני של כרם שלום. פצועים מפונים מהמקום וזהות היורה נבדקת.

מעבר כרם שלום נפתח הבוקר לכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הדגיש כי "כלל הסיוע ההומניטרי נכנס לאחר בידוק ביטחוני מוקפד של מאבטחי רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון". המעבר נסגר ביום ראשון האחרון לאחר מטח של כ-20 פצצות מרגמה לעבר האזור, שהרגו ארבע חיילים: סמ"ר טל שביט, סמ"ר עידו טסטה , סמ"ר ראובן מרק אסולין וסמל מיכאל רוזל. בנוסף לארבעת ההרוגים נפצעו עוד 3 חיילים באורח קשה ועוד תשעה באורח קל-בינוני.

מסוק קרב מעל שמי רצועת עזה. חיים גולדברג, פלאש 90
מסוק קרב מעל שמי רצועת עזה (ארכיון)/פלאש 90, חיים גולדברג

באירוע הקשה שקרה לפני שלושה ימים, גורמי צבא אמרו על מות החיילים כי "הכתובת היתה על הקיר". הגורמים ציינו כי "היה ברור שהם ימשיכו לממש תשתיות, ובמקביל ישגרו רקטות ופצמ"רים מתוך 'המחסות'. צריך לחדד גם בנושא הזה את תהליך הלמידה. ספגנו אש כזו גם במבצע צוק איתן". עוד העריכו שחמאס ידע שהוא יורה לעבר ריכוזי כוחות ואוכלוסייה.

עם תום אירוע הירי, צה"ל זיהה את הבורות מהם השיגור, שהיה ככל הנראה תת קרקעי, ואת החמ"ל, שבאמצעותו המחבלים תאמו את האש לעבר ישראל בתוך מבנה בית ספר. גורמי צבא מסרו כי התחקיר עדיין לא הסתיים אך צה"ל ימשיך לצמצם את הכוחות במרחב ויפיק לקחים.

"קיבלנו תזכורת מי הם מחבלי רפיח ומה הם יכולים לעשות לנו", אמרה לוואלה תושבת כרם שלום לאחר המתקפה מעזה לעבר הקיבוץ. "אני מצפה מהממשלה וממקבלי החלטות, הכרעה ברפיח היא חובה לא רק בשביל כרם שלום אלא בשביל כל מדינת ישראל ועוטף עזה", הוסיפה.

לדברי תושבת הקיבוץ, "כבר חודשים שלא היו אירועים ביטחוניים בכרם שלום כמו היום, המחבלים עדיין לא ירדו על הברכיים ועדיין לא מתחננים שנפסיק, יש לנו את היכולת להכריע את המלחמה וגם להחזיר את החטופים - אנחנו מסוגלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully