וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 3 חודשים: ירידה של כעשרת אלפים מטופלים בקנאביס רפואי ברישיון

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 12:46

הירידה מגיעה על רקע ההבטחות של הרפורמה כי יינתנו מרשמים לבתי מרקחת, ונעוצה בכמה משתנים - כשגורמים בתחום מאשימים את המחסור ברופאים מאשרים והבירוקרטיה. נוספים, מאשימים את השוק הלא חוקי אך הפורח של הטלגראס שאמנם יקר יותר - אך נגיש ומהיר

בווידאו: הצעת החוק להסדרת הקנאביס הרפואי עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת

בתוך 3 חודשים: ירידה של כעשרת אלפים מטופלים בקנאביס רפואי ברישיון משרד הבריאות. כך, עולה מנתוני המשרד. הירידה הגדולה הגיעה בחודש מרץ האחרון, אז היו 135 אלף מטופלים בקנאביס ברישיון, כשחודש אפריל המספר ירד ל-131 אלף מטופלים בלבד, חודש בלבד לאחר תחילת רפורמת הקנאביס.

הירידה מגיעה על רקע ההבטחות של הרפורמה כי יינתנו מרשמים לקנאביס, אותם יוכלו המטופלים להציג בבתי מרקחת, כמו תרופת מרשמים. אולם, לפי בדיקת וואלה, המציאות קשה יותר ואוכלוסיות שונות, בין היתר של מטופלי הכאב הכרוני והמטופלים הפוסט טראומטיים, נשארו כרגע (בשלב הראשוני) מחוץ לרפורמה.

הסיבה לירידה נעוצה בכמה משתנים, כשגורמים בתחום מאשימים את המחסור ברופאים מאשרים והבירוקרטיה. חלק משליכים את זה על השוק הפרטי והלא חוקי "הפורח" "של הטלגראס" ודומיו שלטענם אמנם יקרים הרבה יותר, אך נגישים ומהירים. חלק מדברים על התשלומים הרבים לצורך קבלת הקנאביס כחלק מהרפורמה. רוב הגורמים המקורבים טוענים כי במהלך חודשי הרפורמה ייבחנו מספר מדדים, בין היתר גם מספר המטופלים, שעשויים להשפיע מאוד על עתיד הרפורמה של הקנאביס.

קנאביס. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
ירידה של כעשרת אלפים מטופלים בקנאביס רפואי ברישיון/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

נתון מעניין נוסף שהוצג בדוח האחרון מראה כי כמעט 3,000 מטופלים בעלי כאב כרוני הפסיקו להשתמש בקנאביס, כמו גם 240 מטופלים עם פוסט טראומה ו-800 מטופלים וחולים אונקולוגים.

עוד נמצא כי קופ"ח כללית שולטים בשוק זה, כשעל פי הדו"ח נכון לאפריל 2024 כ-67 אלף מטופלים בעלי רישיון לקנאביס רפואי הם מקופ"ח כללית, 37 אלף מקופ"ח מכבי, כ-12 אלף מקופ"ח מאוחדת ו-כעשרת אלפים מטופלים בלבד בקופ"ח לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully