וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: אמבולנס מלווה את שיירת נתניהו מאז האירוע הלבבי שעבר

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 13:18

לוואלה נודע כי רכב חירום רפואי, שמוסווה כרכב סוואנה אזרחי, הצטרף בחודשים האחרונים לשיירת ראש הממשלה. גורמים במשרד רה"מ אומרים שמדובר בנוהל אבטחתי כשהוא נוסע ל"מרחקים ארוכים" מבתי חולים משיקולים מבצעיים אלא שבידי וואלה תיעודים מרחבי הארץ שסותרים את הטענה

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו השתחרר מבי"ח הדסה עין כרם לאחר שעבר ניתוח בקע, 2 באפריל 2024/לשכת רה"מ

לשיירת הרכבים המאובטחת שמובילה ומקיפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו נוסף בחודשים האחרונים אמבולנס למקרה חירום רפואי. כך נודע לוואלה. האמבולנס אינו מזוהה ומוסווה כרכב סוואנה אזרחי ונוסע בסוף השיירה של נתניהו. שני מקורות מהימנים בסביבת נתניהו אמרו לוואלה כי מדובר ברכב חירום רפואי, שהצטרף לשיירת ראש הממשלה אחרי שעבר בקיץ אשתקד אירוע לבבי ומאז מתלווה לשיירה באופן צמוד.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אישרו כי מדובר באמבולנס, אך אומרים כי לא מדובר בשינוי מדיניות אלא בנוהל אבטחתי של רכב חירום שמתלווה לראש הממשלה כשהוא נוסע "מרחקים ארוכים" מבתי חולים משיקולים מבצעיים. עם זאת, בידי וואלה תיעודים מהחודשים האחרונים של האמבולנס נוסע בשיירה גם בקיסריה, תל אביב, ירושלים - שאינם מרוחקים מבתי חולים בכלל.

משיחות עם מספר מקורות שעבדו בשנים האחרונות בלשכת ראש הממשלה, תחת נתניהו, בנט ולפיד, עולה כי בעבר רכב החירום היה בשימוש רק למקרים מאוד חריגים במרחקים גדולים ולא היה חלק בלתי נפרד מהשיירה בשגרה ברוב הארץ. מלשכת רה"מ ומשב"כ נמסר: "לא מתייחסים לסידורי אבטחה".

האמבולנס בשיירה של נתניהו בתל אביב. ניב אהרונסון
האמבולנס בשיירת נתניהו בתל אביב/ניב אהרונסון

נתניהו עבר שני ניתוחים בהרדמה מלאה בשנה האחרונה: בתחילת החודש אושפז בבית החולים הדסה עין כרם לצורך ניתוח בקע וביולי אשתקד עבר אירוע לבבי, שבמהלכו אושפז פעמיים בבית החולים שיבא בתל השומר והושתל קוצב לב בגופו. תחילה הסתירו בלשכת ראש הממשלה בבית החולים את סיבת האשפוז וטענו שמדובר ב"התייבשות", אך לאחר האשפוז השני הודו כי מדובר בבעייה לבבית. בשני הניתוחים נתניהו הורדם והונשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האמבולנס בשיירת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האמבולנס בשיירת נתניהו מאזור קיסריה בחודש נובמבר האחרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסוף דצמבר פרסמה לשכת ראש הממשלה סוג של דו"ח בריאות שנתי - עם שני מסמכים שחתומים על ידי 3 רופאים שמטפלים בנתניהו. הוא לא נחשב לדו"ח רפואי רשמי, מאחר והיו חסרים פרטים רבים על מצב בריאותו וההיסטוריה הרפואית שלו כפי שמקובל אצל מנהיגים במדינות המערב וכפי שקבע נוהל לא מחייב גם לגבי ראשי ממשלה בישראל. ח"כ נעמה לזימי ועותרים נוספים, בהם רופאים ופסיכיאטרים, משפחות נרצחי הנובה ושורדים מהטבח בבארי הגישו בחודש מרץ עתירה לבג"ץ בדרישה לפרסום הצהרת בריאות מלאה של נתניהו. הטענה המרכזית בעתירה היא שמה שהלשכה מפרסמת כדו"ח רפואי עם שלוש שורות, זהו אינו דו"ח רפואי מלא ומפורט כפי שנהוג במדינות מערביות.

בדו"ח הרפואי שפרסמה לשכת רה"מ בשנת 2023 היו שני מסמכים - המסמך הראשון שעליו חתמו רופאו האישי והמשפחתי של נתניהו, ד"ר צביקה ברקוביץ' ופרופ' אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי בבית החולים הדסה, קבע כי מצבו בריאותו של נתניהו "תקין לחלוטין". עוד נכתב כי "ראש הממשלה נמצא במעקב רפואי קפדני ושגרתי. במהלך השנה שעברה עבר בדיקות שגרתיות שנתיות, בלא כל ממצא חריג. המאורע הלבבי שהתרחש השנה, ידון בנפרד על ידי פרופ' רועי בינרט. ראש הממשלה שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה".

האמבולנס משיירת נתניהו מחוץ לבית של פאליק בירושלים. מתוך הפייסבוק של אורי משגב, צילום מסך
האמבולנס מחוץ לביתו של פאליק בירושלים (מצד שמאל)/צילום מסך, מתוך הפייסבוק של אורי משגב
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים 17 בפברואר 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

המסמך השני חובר על ידי פרופ' בינרט, מנהל המכון להפרעות קצב בשיבא, שטיפל בנתניהו במהלך האשפוזים שלו ובו כתב שהוא "נמצא בטיפול ומעקב שגרתי במסגרת המרכז הרפואי ע"ש שיבא. קוצב הלב הושתל בגופו לאחר לאחר בירור שעבר במהלך אשפוזו לפני כמה חודשים. מאז, ללא עדות להפרעות קצב או אירועים נוספים". בינרט כתב כי נתניהו אינו זקוק לטיפול נוסף פרט למעקב שגרתי המקובל אצל מושתלי קוצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully