וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל למבצע ברפיח: כך מרחיקים את האיום מיישובי העוטף

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 11:13

מנתונים חדשים שצה"ל פרסם עולה כי 72% מתושבי העוטף שבו לביתם. מרבית הגדר שנהרסה בעשרות מוקדים באירועי הטרור של 7 באוקטובר שוקמה. גורם ביטחוני הבהיר: "הגדר הוכחה כעמידה - מטרתה לעכב. המחבלים היו שם עשרות דקות מבלי שאף אחד יפגע בהם"

תקיפת חוליות מחבלים רבות במרחב גדר רצועת עזה/דובר צה"ל

בזמן שעיני העולם נשואות לעבר רפיח ופעילות שמבצעת במרחב אוגדה 162, מבצעת אוגדת עזה פעילות ענפה במטרה להרחיק איומים ממרחב הגבול. לדברי גורמי צבא, מרחב החיץ בין הגבול לשטח הפלסטיני גדל, זאת עקב פעילות הנדסית והתקפית של האוגדה, ומנתוני צה"ל עולה כי 72% מהתושבים המתגוררים ביישובים בטווח של 0-7 קילומטרים מהגבול שבו לבתיהם.

מרבית הגדר שנהרסה בעשרות במוקדים במהלך אירועי הטרור של 7 באוקטובר שוקמה, זאת תוך מאמץ משולב של מנהלת קו התפר והתפר בפיקודו של תא"ל ערן אופיר, כוחות הנדסה וקבלנים אזרחיים. גורמי ביטחון טוענים כי בוצעו שיפורים בגדר שהוכחה כחזקה ועמידה בפני מטענים ודחפורים - חרף התמונות שהופצו על ידי חמאס.

סיקור הטבח ב7.10 בניו יורק טיימס. רויטרס, עיבוד תמונה
"כולם זוכרים את סרטון חדירת הגדר, אף אחד לא הבין שמדובר במאמץ שלהם שנמשך עשרות דקות"/עיבוד תמונה, רויטרס

"ירד מהפרק הרעיון לזרוע מוקשים במרחב הגדר"

"גם כשהם הניחו מטעני חבלה להפיל את הגדר, הם לא הצליחו והיו צריכים שילוב של דחפורים", אמר גורם ביטחוני, "נכון שכולם זוכרים את סרטון הוידאו שחודר את הגדר, אבל אף אחד לא הבין שמדובר במאמץ שלהם שנמשך עשרות דקות מבלי שאף אחד יפגע בהם מהאוויר או מהקרקע כמו שהיה מצופה. הגדר לא אמורה להיות הרמטית. היא אמורה לעכב ברוב המקרים. שיפרנו וחיזקנו במקומות נבחרים", הוסיף.

מרחב החיץ נבנה בין הגדר לשטח הבנוי ברוב המקומות בטווח שנע בין 800-1000 מטרים במטרה להרחיק פעילות חבלנית עוינת, גם אם מדובר בתצפיתני חמאס שנשלחו לאסוף מודיעין על פעילות צה"ל במרחב הפלסטיני ועל המתרחש בצד הישראלי. "ירד מהפרק הרעיון לזרוע מוקשים במרחב הגדר", אמרו גורמי צבא. "יש לא מעט סיבות למה לא. הוחלט לתת יותר אמצעי לחימה לכל הכוחות שפועלים בגדר. לפני ה-7 באוקטובר היו חסרים להם לא רק רימונים, גם טילי נ"ט".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
פלסטינים ליד הגדר, רצועת עזה, 7 באוקטובר 2023. עבד רחים חטיב - פלאש 90, פלאש 90
הוראות הפתיחה באש שונו. פלסטינים ליד הגדר/פלאש 90, עבד רחים חטיב - פלאש 90

פלסטינים שנשארו בצפון הרצועה עד כה - כנראה יישארו גם בהמשך

אגף התקשוב ומערך הגנת הגבולות תגבר את כלל המרחבים באמצעי איסוף, חלקם חדשים על מנת לשדרג את הפעילות המבצעית ביכולת האיסוף על תאי שטחי נרחבים כולל בעומק. תצפיתניות לא מכווינות רק כוחות יבשה, אלא גם כוחות אוויר. "כמעט מדי שבוע יש סגירת מעגל אש שמכוונת תצפיתנית את כלי הטיס כדי לתקוף מחבלים במרחב", הסביר גורם צבאי - שהדגיש כי הוראות הפתיחה באש שונו כלפי כל חשוד שמנסה להתקרב אל הגדר בטווח של קילומטר.

כמו כן, שני גדודי מילואים יוצאים מדי שבוע לפעילות התקפית במרחב הגדר נגד ניסיונות של חמאס לשקם תשתיות. במסגרת הפעילות הושמדו מנהרות התקפיות, בורות שיגור ופירים במרחב, ולדברי גורם צבאי כנגד כל מרחב ממנו שוגרו רקטות או פצמ"רים מתבצעת פעילות ממוקדת של התקפה מהאוויר או מהקרקע.

פעילות צה"ל  ליד הגדר, קיבוץ כיסופים, 13 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
כל מרחב ממנו שוגרו רקטות מותקף. קיבוץ כיסופים, 13 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

"יש באזור צפון הרצועה בערך 200 אלף פלסטינים, מי שלא ירד עד עכשיו לדרום הרצועה כנראה לא יעבור גם בהמשך", הסביר גורם צבאי בפיקוד דרום. "יש ביניהם עקשנים שלא מוכנים לעזוב, ובהם כאלה שמשמשים כמאתר לגיוס עבור פעילות של חמאס. נגד כל ניסיון לשקם תשתית טרור או ניסיון להפעיל תשתית ישנה מתבצעת פעילות בשטח הפלסטיני על בסיס מודיעין. כל ניסיון להגיע אל המרחב נתקל בפעילות התקפית שלהם, ואין לפעולה הזו תאריך תפוגה. חלק מהכוחות הללו מגנים על שדרות", הוסיף.

גדוד נצח יהודה בבית חאנון. דובר צה"ל
גדוד נצח יהודה בבית חאנון/דובר צה"ל
גדוד נצח יהודה בבית חאנון. דובר צה"ל
גדוד נצח יהודה בבית חאנון/דובר צה"ל

מפיקים לקחים כדי להחזיר את הביטחון

הפקת הלקחים והשינויים בהגנה אינם עבודה רק של אדם אחד. מאחוריהם עומדים המפקדים באוגדת עזה, שמתחילת המלחמה פועלים בכל דרך לתקן ולשנות וניכר שמפיקים את הלקחים בשביל להחזיר את הביטחון לתושבים, ולצורך מתן מענה הגנתי. "כל יישוב מקבל חשיבה מיוחדת כיצד ניתן להגן טוב יותר", אמר גורם צבאי. מנתוני צה"ל עולה כי מסך האזרחים שמתגוררים ביישובים בטווח של 0-7 קילומטרים מהגבול, חזרו לבתיהם 72% מתושבי הנגב המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully