וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מרחיב את הסמכויות של אחים ואחיות מומחים בטיפול נמרץ ילדים

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 20:25

ההחלטה התקבלה במשרד במטרה לאפשר לאחים ולאחיות מנוסים ומומחים להפעיל אוטונומיה מקצועית בניהול הטיפול של החולים. חוזר מנכ"ל המשרד עוסק ב-31 הליכים רפואיים כמו התקנת נקז חזה והכנסת עירוי מרכזי. אחות בשניידר: "הגיע הזמן. לאחיות יש מה לתרום לטיפול בחולים"

אחות הסופיס מסבירה למה צריך לדבר על המוות/hospicenursejulie

אחים ואחיות מומחים בבתי חולים בטיפול נמרץ ילדים יוכלו לספק, החל מהחודש, מענה מיטבי יותר עם הרבה יותר סמכויות ולסייע לקידום זמינות ונגישות הטיפול - הן לילד והן למשפחת המטופל. זאת, בזכות החלטה שהתקבלה במשרד הבריאות להרחיב את סמכויותיהם.

לטענת המשרד, ההחלטה הגיעה מתוך ההבנה שאחים מומחים הם בעלי ידע רב שעברו הכשרות רבות ברמה גבוהה ולכן יכולים לקבל החלטות, ולהפעיל אוטונומיה מקצועית בניהול הטיפול של מטופלים המאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ ילדים.

"המומחים הקליניים בטיפול נמרץ ילדים מהווים משאב ידע לכלל הצוותים המטפלים במחלקה ומובילים את ההדרכה וההכשרה לכלל אנשי הצוות ברמות ההכשרה השונות", נכתב בחוזר של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. יחד עם זאת, גם מסייגים שם כי חלק מהסמכויות ניתנות בהתאם לסייגים שונים ובאישור אישי ממנהל היחידה או הרופא במחלקה ולכן לצד זאת יש גם המשך שיקול דעת שניתן גם לרופא המטפל.

שרה לואיס, מנהלת האחיות  של היחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית. דוברות שניידר, אתר רשמי
שרה לואיס, מנהלת האחיות של היחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר/אתר רשמי, דוברות שניידר

אז אילו סמכויות יינתנו לאחים ולאחיות המומחים מעכשיו?

חוזר המנכ"ל עוסק ב-31 הליכים רפואיים שונים כמו התקנה והוצאת נקז חזה, הכנסת עירוי מרכזי, דקירה לצורך לקיחת דם מעורק, ניקור מותני ועוד - כל אלה פעולות שעד עתה רק רופאים היו מאושרים לעשות וכעת, באופן מיידי, ניתן גם לאחיות בטיפול הנמרץ ילדים לבצע זאת.

בימים אלה, מתקיים גם הקורס הראשון בנושא בבית החולים שיבא - שמלמד את האחים והאחיות את הנושאים החדשים. "כל התחום של מומחיות קלינית קיים כבר 50 שנה בעולם, בארץ זה יחסית חדש", הסבירה שרה לואיס, אחות אחראית בטיפול נמרץ ילדים בשניידר שלומדת בקורס ואף הייתה בוועדה המייעצת לתכנונו.

"לאחות יש ידע רב וניסיון רב שנים בתחומים שונים, בניגוד למתמחה ברפואת ילדים שנמצא בזמן קצוב. המיומנויות הקליניות שלנו מאוד גבוהות והטיפול שלנו יכול להיות יעיל יותר ונגיש ואיכות הטיפול משתפרת. הרבה פעמים קורה שבכיר צריך להגיע מהבית כי רק הוא מיומן לבצע את ההליך הרפואי המסוים ואם יש אחות שיודעת לעשות את זה, אז זה משמעותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אחות ליד מיטת חולה. BlurryMe, ShutterStock
"כל התחום של מומחיות קלינית קיים כבר 50 שנה בעולם"/ShutterStock, BlurryMe

"מה שחשוב בייחוד בטיפול נמרץ ילדים - צריך שמישהו ידבר גם בשפת הרפואה וגם בסיעוד, וכאן הממשק בין הרופאים והאחיות הכרחי כי רוב הזמן מי שנמצא בטיפול השוטף אלו הן האחיות. אני מבינה כי יש פחד מאוד גדול של רופאים מהתחום של מומחיות כי הם חושבים שזה ייקח להם את המקום שלהם, אבל מומחית קלינית זה לא רופא, חשוב להדגיש זה מקצוע נוסף ורק יעניק טיפול יעיל יותר וטוב יותר".

לילך מרקוביץ', אחות מומחית בטיפול נמרץ בשניידר, מדריכה קלינית החייאה, ומרצה בבית הספר לסיעוד, הוסיפה: "הגיע הזמן. לאחיות יש לתרום לטיפול בחולים באופן כללי ובטח בעבודה בטיפול נמרץ ילדים הרבה יותר מרופאים מתמחים שבאים אלינו. אנחנו הרבה פעמים גם מונעים טעויות וזה נותן גם לנו לאחיות מקום להתפתחות מקצועית ואישית יותר".

לדבריה, "זה יכול לזרז טיפולים ולתת הוראות כי לפעמים צריך לחכות עד שרופא מתפנה וזה לוקח יותר זמן. לא מדובר רק על לסמוך עלינו, בשורה התחתונה החולים בידיים בטוחות וזה יוכל להועיל לדורות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully