וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אנשים שכחו שחמאס פתח במתקפת טרור ב-7 באוקטובר - אני לא שכחתי ולא אשכח

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 19:14

"שתיקה והכחשה לא ימחקו את מה שקרה ב-7 באוקטובר", אמר הנשיא האמריקני בנאום לרגל יום השואה במוזיאון לזכר השואה בוושינגטון. לדבריו, "בקמפוסים סטודנטים יהודים מותקפים - אף אחד לא צריך להסתתר רק כדי שיוכל להיות מי שהוא"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשא הערב (שלישי) נאום לרגל יום השואה במוזיאון לזכר השואה בוושינגטון, והתייחס לטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר: "השנאה נגד יהודים נראתה ב-7 באוקטובר כשחמאס תקף את ישראל ביום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה. שבעה וחצי חודשים אחר כך אנשים כבר שוכחים שחמאס יצא למתקפת הטרור הזו נגד ישראלים ולקח חטופים. אני לא שכחתי. ולא אשכח".

הנשיא האמריקני התייחס גם למהומות בקמפוסים בארה"ב: "שתיקה והכחשה לא יכולה למחוק את מה שקרה ב-7 באוקטובר. ראינו מאז עליה של אנטישמיות באמריקה וברחבי העולם. בקמפוסים סטודנטים יהודים מותקפים וחשופים להתנכלויות. אין מקום בשום קמפוס באמריקה לאנטישמיות, שיח שנאה או איומים באלימות נגד יהודים או נגד כל אחד אחר. אף אחד לא צריך להסתתר רק כדי שיוכל להיות מי שהוא".

הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. רויטרס
"המחויבות שלי לביטחון ישראל יצוקה בברזל - גם כשאנחנו לא מסכימים"/רויטרס

"אני רואה את הפחד בקהילה היהודית. אני מבטיח לכם כנשיא ארה"ב - אתם לא לבד. אתם שייכים לפה. המחויבות שלי לביטחון ישראל יצוקה בברזל - גם כשאנחנו לא מסכימים. אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לשחרר את החטופים. לא ננוח עד שנחזיר את כולם הביתה", הבטיח הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully