וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש לשעבר מייעץ לחרדים בגיבוש חוק הפטור מגיוס

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 18:51

המפלגות החרדיות שכרו את עו"ד רז נזרי לייעוץ משפטי בגיבוש החוק, שנועד לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל. נזרי סירב להצעה לייצג את הממשלה בבג"ץ, והחרדים מתכוונים להתחיל בקידום החקיקה טרם הדיון

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מפלגות ש"ס ויהדות התורה שכרו את עו"ד רז נזרי, לשעבר המשנה ליועמ"ש, כדי לקבל ייעוץ משפטי בגיבוש החוק שנועד לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל. נזרי סרב לאחרונה להצעה לייצג את הממשלה במקום היועמ"שית בבג"ץ אך כעת הוא אמור לסמן "מוקשים" בחוק החדש שהחרדים מגבשים, זאת בהתבסס על פסיקות בג"ץ בעבר. נזרי נפגש השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס שנחשב לדמות הדומיננטית בגיבוש נוסח החוק.

לוואלה נודע כי בכירים בסיעות החרדיות העבירו בשבוע שעבר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו הם מצפים לקדם את החקיקה עם תחילת כנס הקיץ של הכנסת בעוד שבועיים עוד קודם הדיון המכריע בבג"ץ בחודש הבא. בג"ץ יעסוק במעמדם החוקי של תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם" וכן בתקצוב הישיבות זאת בהיעדר חוק שפוטר אותם מגיוס לצה"ל. החרדים יחליטו עד סוף השבוע האם החקיקה תקודם תחילה בהצעת חוק פרטית או ימתינו לגיבוש הצעה מטעם הממשלה שתנוסח יחד עם משרד הביטחון.

רז נזרי ואריאל אטיאס. נועם מושקוביץ  אריק סולטן ואדי ישראלי, עיבוד תמונה
נזרי נפגש השר לשעבר אריאל אטיאס מש״ס/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ אריק סולטן ואדי ישראלי

סוגיית הגיוס עשויה להיות אחד הנושאים הבוערים בכנס הקיץ הקרוב של הכנסת, וספק אם יש לה פתרון בעל רוב בקואליציה או בכנסת. החרדים בינתיים לא פירקו את הממשלה אך הרבנים הבהירו כי ללא מעמד חוקי לתלמידי הישיבות "אין לממשלה זכות קיום". נתניהו חושש מהאיום אך הוא מתקשה לפתור את המשבר לאור הביקורת הציבורית על הענקת פטור בתקופת המלחמה.

מלבד גיבוש הנוסח, נתניהו והחרדים עשויים להיתקל בהתנגדות מתוך הקואליציה של שר הביטחון יואב גלנט שהבהיר כי ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - הוא לא יגיש את החוק מטעם משרד הביטחון וכן של שרים וחברי כנסת נוספים בליכוד ובציונות הדתית שאינם תומכים במתווה הפטור המוצע. גם יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ הבהיר כי הוא מתנגד לדרישות החרדים ומפלגתו אינו מתכוון לתמוך בהן אף שהציע הצעות דומות בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully