וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: עמדות ישראל וחמאס מאפשרות לסגור את הפערים ולהשיג עסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 19:48

המשלחת הישראלית לשיחות על עסקת החטופים הגיעה אחר הצהריים לקהיר. דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ראש ה-CIA, ביל ברנס, יהיה נוכח בשיחות. בכיר ישראלי טען: "המשלחת נסעה כדי להבין מה עומק הפער ומה רמת הגמישות שיש לחמאס"

נתניהו מתייחס לפעולה ברפיח/לשכת רה"מ

המשלחת הישראלית לשיחות על עסקת החטופים הגיעה אחר הצהריים לקהיר. דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ראש ה-CIA, ביל ברנס, יהיה נוכח בשיחות. קירבי טען כי מבחינת עמדות הצדדים, אנחנו חושבים שניתן לסגור את הפערים שנותרו.

כמו כן, בכיר ישראלי אמר כי הצוות הישראלי נסע לשמוע מהמתווכים המצרים והקטארים ולבקש הבהרות על שורה ארוכה של סוגיות שנכללות בתגובת חמאס.

למה זה חשוב:

  • ישראל רואה בהצעה שאותה קיבל חמאס כגרועה מאוד וככזו שחורגת בהרבה מההצעה שהעבירה ישראל בסוף חודש אפריל ושזכתה לתמיכת ארה"ב, מצרים וקטאר.
  • בכירים ישראלים אמרו כי למרות האכזבה מההתנהלות האמריקנית והמצרית בימים האחרונים ישראל החליטה לשגר את המשלחת לקהיר כדי לבחון האם עמדת חמאס סופית או שהיא בסיס למו"מ.
יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
היעד המרכזי שלו לא השתנה - עסקה שתסיים את המלחמה. סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

במוקד החדשות:

  • משלחת חמאס תגיע גם כן לקהיר היום כדי לקיים שיחות המשך עם המתווכים המצרים והקטארים. ראש ה-CIA ביל ברנס הגיע היום מקטאר למצרים כדי ללוות את השיחות מקרוב.
  • "המשלחת נסעה כדי להבין מה עומק הפער ומה רמת הגמישות שיש לחמאס. הם יחזרו וידווחו ואז נראה מה נדרש מישראל לעשות", אמר בכיר ישראלי.
  • הבכיר הישראלי הוסיף עם זאת כי ההערכה בישראל היא שמרחב הגמישות שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נותן לצוות המו"מ שלו היא אפסית וכי היעד המרכזי שלו לא השתנה - הגעה לעסקה שתסיים את המלחמה.
נתניהו: "בשואה היו מנהיגים בעולם שעמדו מנגד - אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. צילום: לעמ, עיבוד תמונה
"הצעת החמאס נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח". נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: לעמ

מה הם אומרים:

  • "הצעת החמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה. קבינט המלחמה קבע פה אחד שהצעת החמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל", אמר ראש הממשלה נתניהו בהודעה שפרסם.
  • שר הביטחון יואב גלנט אמר בביקור אצל חיילים סמוך למרחב רפיחכי ישראל מוכנה ללפשרות על מנת לשחרר חטופים "אבל אם לא תהיה את האפשרות הזאת נלך ונעמיק את הפעולה בכל רחבי הרצועה".
  • השר בני גנץ אמר: "לצוות המשא ומתן שיצא לקהיר, אין רק מנדט להקשיב - יש לו חובה להפוך כל אבן, ולפעול כדי להביא למתווה. כולנו פועלים כדי שזה מה שיקרה, יום-יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully