וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: סיכלנו מזימה רוסית להתנקש בזלנסקי, שני קולונלים נעצרו

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 18:47

שירות ביון הפנים בקייב אמר כי שני קולונלים במשמר הלאומי, שגויסו לפני תחילת המלחמה ב-2022, הופקדו על התכנית לחיסול הנשיא ובכירים אחרים בממשלה ובצבא

בת 98 שנמלטה ברגל משטח כיבוש רוסי/משטרת אוקראינה

אוקראינה סיכלה מזימה רוסית להתנקש בחייהם של הנשיא וולודימיר זלנסקי ושל בכירים אחרים בממשלה והצבא - כך הודיע היום (שלישי) שירות ביון הפנים (SBU) האוקראיני.

לפי הודעת ה-SBU, שני קולונלים במשמר המדינה, שאמונים על הגנה על בכירי השלטון, נעצרו בחשד שגויסו על ידי שירות ביטחון הפנים הרוסי (FSB) לביצוע המשימה. הם גויסו עוד לפני תחילת הפלישה של מוסקבה בפברואר 2022. השניים חשודים בבגידה, שהעונש עליה הוא מאסר עולם.

ראש ה-SBU, ואסיל מליוק, אמר כי לפני התכנית, ההתקפה הייתה אמורה להתרחש לפני השבעתו היום של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכהונה נוספת. מליוק אמר כי הוא פיקח באופן אישי על המבצע החשאי למעקב אחר המזימה הרוסית.

לפי ההודעה, סוכני המודיעין הרוסים שתכננו את ההתנקשות בזלנסקי ניסו לגייס אנשי צבא הקרובים למעגל האבטחה של הנשיא שיוכלו לחטוף אותו ובהמשך לרצוח אותו. המבצע נוהל ממוסקבה, כך אמרו ב-SBU וציינו את שמותיהם שלושה מרגלים רוסים שהובילו את המזימה.

התכנית הרחבה יותר כללה את איתור מיקומם של בכירים אוקראינים אחרים ותקיפתם בירי רקטות, ולאחר מכן בכטב"מים ובטילים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי/רויטרס

רוסיה סימנה את זלנסקי כיעד לחיסול כבר בימים הראשונים של הפלישה, אך נשיא אוקראינה נותר בקייב שאותה ניסתה לכבוש מוסקבה ללא הצלחה. ב-2022 אמר זלנסקי כי היו לפחות עשרה ניסיונות להתנקש בחייו, וכעת המלחמה נמצאת כבר בשנתה השלישית.

תנועותיו של זלנסקי הן סוד מדינה, וביקוריו באזורים שונים מוכרזים לרוב בסיומם. אך המזימות הרוסיות לחסל אותו אינן מוגבלות רק לשטחה של אוקראינה: בחודש שעבר נעצר בפולין השנה אזרח באשמת ריגול לטובת רוסיה כחלק מתכנית להתנקש בחיי זלנסקי.

הקרמלין רואה בזלנסקי, שנמצא גם ברשימת המבוקשים של משרד הפנים הרוסי, מכשול להשגת מטרותיו באוקראינה. הוא הפיח תקווה באזרחים ובכוחותיו בימים הראשונים והקשים של הפלישה, ושבמהלכם הם הדהימו את העולם - ואת פוטין - כשלא נכנעו בפני כוח גדול בהרבה והדפו אותו מחלקים נרחבים במדינה.

כעת, זלנסקי מתמקד בשכנוע מדינות המערב להגביר את אספקת הנשק לצבאו, הסובל ממחסור חמור בתחמושת ובכוח אדם בעוד שהכוחות הרוסיים שוב נמצאים במומנטום בחזית במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully