וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של בנימין נתניהו תדליק משואה ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 10:35

מרים כהן, ממושב טפחות שבגליל, נבחרה להשיא משואה בטקס הרשמי שיתקיים כמדי שנה בהר הרצל. היא מתנדבת בפרויקט "טעימא" בו היא מבשלת ללוחמים אוכל ביתי במוצבים ברחבי הארץ, ולה 9 בנים - אחד מהם נושא את שמו של ראש הממשלה

בווידאו: ריטה מדליקה משואה בטקס בהר הרצל/צילום: אולפני הרצליה

מרים כהן, ממושב טפחות שבגליל, נבחרה להשיא משואה בטקס הרשמי שיתקיים כמדי שנה בהר הרצל. היא מתנדבת בפרויקט "טעימא" בו היא מבשלת ללוחמים אוכל ביתי במוצבים ברחבי הארץ, ולה 9 בנים. השביעי שבהם נושא את שמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מרים מספרת כי בעצם הבחירה בה, הגישמה את חלומו של אביה. "תמיד היה לו חלום שיום אחד הוא ידליק משואה ביום העצמאות. הוא כל כך אוהב את מדינת ישראל", אמרה מי שנבחרה להשיא השנה משואה בערב יום העצמאות.

בין פעילותיה, מתנדבת כהן בפרויקט "טעימא", בשיתוף חיל הלוגיסטיקה של צה"ל, בו היא מגיעה פעמיים בשבוע למוצבים ומבשלת ללוחמים אוכל ביתי. מאז שהתחילה המלחמה בגבול הצפון ונמנעה הגישה למוצבים, היא הקימה בביתה "חמ"ל בישולים", שבו היא מבשלת כמויות גדולות של אוכל ושולחת אותו ברכבים פרטיים של מתנדבים למאות לוחמים בגזרה הצפונית. "הייתי מתוסכלת מכך שלא יכולתי להמשיך לבשל במוצבים, והתחלתי לבשל אצלי בבית", אמרה.

טקס הדלקת המשואות ופתיחת אירועי יום העצמאות בהר הרצל, , 8 במאי 2019. ניב אהרונסון
אמו של בנימין נתניהו תדליק משואה ביום העצמאות/ניב אהרונסון

אביה עלה מלוב עם הוריו בשנת 1948, ומשפחתה הייתה ממייסדי מושב דלתון שבמרום הגליל. בהמשך, עברה למושב טפחות, גם הוא במועצה האזורית מרום הגליל. במהלך המלחמה שירתו ארבעה מבניה, שניים כחיילי מילואים שגויסו לתקופה של 170 ימים. אחד מהבנים חתם לאחרונה על שירות קבע, והבן הנוסף משרת כחייל בשירות סדיר.

"אני נהנית לבשל לחיילים שלנו ולא מפחדת מעבודה קשה", אמרה. "כשאתה עושה משהו טוב, תעשה אותו בשמחה ובאהבה ואז גם הכל הולך במהירות. גדלנו בבית ציוני וחלוצי ואבא שלי חינך אותנו לתרום לאחר יותר מאשר לעצמך ואני למדתי ממנו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully