וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב התקפלה: יו"ר הכנסת אוחנה ינאם כרגיל בטקס המשואות השנה

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 21:45

לאחר שטענה כי המהלך נובע בטענה לחוסר זמן בטקס עצמו, אוחנה ינאם כרגיל בטקס, זאת בצל הדיווחים כי הכנסת, כולל משמר הכנסת, לא תשתתף בטקס. השיחה הסתיימה בזעם של אוחנה, ללא הסכמות. אוחנה אמר לרגב בשיחה ביניהם: "זה ביזיון, לא יקרה", וניתק

תדרוך עיתונאים בנושא הערכות לטקס הדלקת המשואות/רוני כנפו

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ינאם כרגיל בטקס המשואות השנה, חרף התנגדותה של מירי רגב, כך נודע היום (שני) לוואלה. לטענתה של רגב, המהלך נובע בטענה לחוסר זמן בטקס עצמו. בחמישי האחרון התקיימה בין השניים שיחה טלפונית שבה הודיע אוחנה כי אם הוא לא ינאם את נאומו המרכזי, הכנסת, כולל משמר הכנסת, לא תשתתף בטקס. השיחה הסתיימה בזעם של אוחנה, ללא הסכמות. אוחנה אמר לרגב בשיחה ביניהם: "זה ביזיון, לא יקרה", וניתק. בסביבת רגב טוענים שהיא דרשה נאום אחד של יו"ר הכנסת, וכך יהיה, ובמסגרתו הוא ישיא משואה וינאם עד חמש דקות. לדבריהם, לא מדובר ב"התקפלות" כלל אלא בקבלת דרישותיה לאור המורכבות של הטקס השנה.

בינתיים, משבר נוסף תוקף את מירי רגב, לאחר שקרוב ל-60 אלף חתימות מתוך יעד של 75,000 נאספו עד כה לעצומה של תושבי עוטף עזה המיועדת למנכ"לי ערוצים 11, 12 ו-13, בקריאה שלא לשדר את טקסי העצמאות השנה. מאחורי הדרישה החריגה עומד בר חפץ, שניצל ממתקפת 7/10 בקיבוץ נירים.

השרה מירי רגב ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה בדרך לישיבת סיעת הליכוד. 03.12.2023. יונתן זינדל, פלאש 90
השרה מירי רגב ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה/פלאש 90, יונתן זינדל

"ב-7 באוקטובר, אני והילדים שלי היינו יום שלם בממ"ד בקיבוץ נירים - בזמן שאנחנו שומעים יריות מבחוץ. אנחנו ניצלנו מהטבח ופונינו לבאר שבע, בזמן שאחרים נרצחו ונחטפו לעזה. החברים שלנו עדיין חטופים בעזה, אבל ההתעללות בהם לא מפסיקה", כותב חפץ. "מירי רגב מתכננת טקס יום עצמאות שהוא מפגן של אטימות ויומרנות, ללא קהל. כשתושבי נירים, נתיב העשרה, בארי, ניר עוז וישובים נוספים בנגב לא יודעים מתי יחזרו הביתה, רגב מתכננת להדליק משואות ביישובים שהם פונו מהם. גם ישובי הצפון - קריית שמונה, מנרה ואביבים - יהיו מחוץ לבתיהם ביום העצמאות".

השנה החליטה רגב כי הטקס המרכזי ייערך באופן מצולם, ללא קהל, "משום שהמלחמה בעיצומה ואנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות". ההערכה היא כי הסיבה לשינוי נובעת מחשש של נתניהו - שדווקא כן ישדר סרטון בשמו בטקס - ממחאה בקהל בשידור חי.

עוד אמרה רגב כי הטקס יצומצם בהיבטים נוספים, כשהקטע האומנותי יותאם לקול התקופה. במהלך הטקס ישולבו התייחסויות ללחימה בדרום ובצפון. הטקס יצולם מראש ויתקיים ללא קהל, זאת לאחר התייעצויות עם הדרגים הביטחוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully