וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המלחמה: ננעל הטקס ליום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון לוחמי הגטאות

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 21:44

במרכז העצרת התקיים טקס הדלקת המשואות, והתקיימה מחווה לחסידי אומות העולם על ידי אתי פריד, בתה של שורדת השואה, לאה פריד. אלוף פיקוד בצפון בטקס: "המחיר ששילמנו על זכותנו הטבעית להיות עם חופשי בארצנו, היה כבד ונותר כבד, כל יום זיכרון הוא תזכורת עוצמתית לכך"

עצרת הנעילה השנתית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיימה הערב (שני) במוזיאון בית לוחמי הגטאות, ע"ש יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד. העצרת נערכה זו השנה ה-75 בסימן "כל עוד בלבב...", במסגרתה מציינים 80 שנה להשמדת יהדות הונגריה ו-75 שנה להקמת קיבוץ לוחמי הגטאות ובית לוחמי הגטאות.

"המחיר ששילמנו על זכותנו הטבעית להיות עם חופשי בארצנו, היה כבד ונותר כבד, כל יום זיכרון הוא תזכורת עוצמתית לכך", אמר בעצרת מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין. "אנו נחושים לשנות את המציאות הביטחונית כדי שנוכל להחזיר את תושבי הצפון לביתם - בביטחון ובתחושת ביטחון. אסור לנו לשכוח כי רק כך נוכל להבטיח עתיד טוב יותר".
 
העצרת, שמתקיימת מדי שנה מאז 1949, התקיימה באמפיתאטרון לוחמי הגטאות בהשתתפות משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות; ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ויפתח קרן, יו"ר ועד ההנהלה של קיבוץ לוחמי הגטאות. את העצרת תנחה שפרה קורנפלד, ותישא דברים ההיסטוריונית הראשית של בית לוחמי הגטאות, פרופ' חנה יבלונקה.

השנה, לצד שורדי השואה, חברי כנסת ושגרירים נכחו גם בני משפחת באייר, שאיבדו את יקירם, אוריה באייר, שנפל בקרבות ברצועת עזה בדצמבר האחרון.
 
במרכז העצרת התקיים טקס הדלקת המשואות, תוקדש מחווה לחסידי אומות העולם על ידי אתי פריד, בתה של שורדת השואה, לאה פריד, שתניח זר לזכרם. בנוסף, ביצוע שירים על ידי אביתר בנאי, מאיה בלזיצמן, נתי חסיד, מקהלת קונסרבטוריון מטה אשר ולהקת המחול הקיבוצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully