וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורו בראשם והושלכו לבור: 3 גולשים מאוסטרליה וארה"ב נרצחו במקסיקו

האחים קאלום וג'ייק רובינסון מאוסטרליה וחברם האמריקני ג'ק קרטר רואד יצאו לטיול גלישה בחופי באחה קליפורניה מוכת הפשיעה, ונרצחו בעת ניסיון שוד של רכבם. גופותיהם חולצו כעבור כמה ימים של חיפושים נרחבים, ושלושה חשודים נעצרו. "מסע ייסורים איום ונורא"

שלושה תיירים מאוסטרליה וארה"ב שנרצחו במקסיקו. רשתות חברתיות, צילום מסך
שלושה תיירים מאוסטרליה וארה"ב שנרצחו במקסיקו/צילום מסך, רשתות חברתיות

שלושה גולשים מאוסטרליה ומארצות הברית נרצחו במקסיקו במהלך ניסיון שוד - כך הודיעו הרשויות במדינה, בתום חיפושים ממושכים אחרי השלושה - האחים קאלום וג'ייק רובינסון מאוסטרליה, וחברם האמריקני ג'ק קרטר רואד, שהיו בטיול גלישה לחופי האוקיינוס השקט של מקסיקו.

גורמים רשמיים במדינת המחוז באחה קליפורניה מוכת הפשיעה אמרו כי שלוש הגופות - שזוהו על ידי קרובי משפחה - נמצאו עם פציעות ירי בראשן, מה שמרמז על הוצאתם להורג.

התובעת מריה אלנה אנדרדה אמרה במסיבת עיתונאים כי הרצח המשולש אירע במהלך ניסיון לגנוב את הטנדר שלהם, שנמצא שרוף בקרב מקום. "קרובי המשפחה של הקורבנות הצליחו לזהות אותם ללא צורך בבדיקות גנטיות", נמסר בהצהרת התביעה.

שר האוצר האוסטרלי, ג'ים צ'אלמרס, אמר כי אלו חדשות כ"איומות" וכל המדינה מתאבלת עם משפחותיהם. "זה היה מסע ייסורים נורא ואיום וכולנו חושבים עליהן", מסר.

שרת החוץ של מקסיקו, אליסיה ברסנה, הביעה את תנחומיה בהצהרה שמסרה בעקבות הרצח. היא הוספיה שמשרדה "מקיים דיאלוג מתמשך וישיר עם שגרירת אוסטרליה במקסיקו, רייצ'ל אליזבת מוסלי, והצוות שלה, כדי לתמוך במאמצי הנציגות הדיפלומטית".

חילוץ גופות תיירים מבור במדינת באחה קליפורניה, מקסיקו, 4 במאי 2024. רויטרס
חילוץ גופות תיירים מבור במדינת באחה קליפורניה, מקסיקו, 4 במאי 2024/רויטרס

שלושה חשודים, שני גברים ואישה, נעצרו בחשד למעורבות ברצח. גורמים רשמיים אמרו כי לאחד מהעצורים יש עבר של אלימות, סחר בסמים ושוד. החוקרים אמרו שהגופות נמצאו בבאר בראש צוק ב"מצב של ריקבון מתקדם". לפי גורמים רשמיים, גופה נוספת שנמצאה במקום הייתה שם זמן רב יותר ולא הייתה קשורה לאחרים.

הרשויות חילצו את הגופות המכוסות בבוץ באמצעות מערכת גלגלות, בסמוך לעיירה סנטו תומאס.
אמם של האחים האוסטרלים, דברה רובינסון, קראה לעזרה בעמוד פייסבוק של תיירים בבאחה קליפורניה לאחר שהקשר ביניהם אבד לפני כמה ימים.

"אני פונה לכל מי שראה את שני הבנים שלי. הם לא יצרו איתנו קשר מאז יום שבת 27 באפריל", היא כתבה וצירפה כרזה של חברים הנואשים לקבל מידע על מקום הימצאם של קאלום, בן 33, וג'ייק, בן 30. חברם האמריקני רואד היה בן 30.

התובעת אנדרדה אמרה כי שלושת החברים ביקרו בעבר במקסיקו מבלי שהיו מעורבים בשום בעיות.
קאלום רובינסון, ששיחק בליגת הלקרוס האמריקנית, העלה לעמוד האינסטגרם שלו כמה תמונות מהטיול של השלישייה במקסיקו. הם שתו בירות בבר, השתכשכו בג'קוזי, אכלו טאקו בצד הדרך וצפו בגלים.

"אנו מציעים תנחומים, תמיכה ותפילות למשפחות רובינסון ורואד, כמו גם לכל מי שאהב את קאלום, ג'ייק וג'ק", נכתב באתר של ליגת הלקרוס האמריקנית שהודיעה ש"לבה נשבר מהאובדן הטראגי" של קאלום.
ג'ייק, אחיו, היה רופא בעיר פרת', לפי התקשורת האוסטרלית.

באחה קליפורניה ידועה בחופיה, ואתרי הנופש שלה פופולריים בקרב תיירים אמריקנים, בין היתר בגלל קרבתם לגבול. אך זו גם אחת המדינות עם שיעורי הפשיעה המאורגנת הגבוהים ביותר במקסיקו, אם כי הקרטלים לרוב אינם פוגעים בתיירים זרים.

עשרות גולשים הפגינו אתמול באנסנדה כשעל הגלשנים שלהם נכתב "חופים, ביטחון, חופש, שלום" ו"לא עוד מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully