וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: שורדת השואה מלכה הרמן הפעילה את הצפירה הארצית לצד נכדה הקצין

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 13:56

מלכה ונכדה, סרן מאור הרמן, לחצו ביחד על הכפתור שהשמיע את צפירת הזיכרון ברחבי הארץ. "להיות כאן, לצד נכדי, זוהי התרגשות אדירה שמזכירה לי את הדרך שעברתי", אמרה. סרן מאור הרמן: "זוהי זכות להפעיל את הצפירה יחד עם סבתי, ולכבד את זכרם של בני עמי שנספו בשואה"

שורדת השואה מלכה הרמן הפעילה את הצפירה לצד נכדה סרן מאור הרמן/דובר צה"ל

רגע מרגש נרשם היום (שני) בחמ"ל התרעה בפיקוד העורף, כשהצפירה הארצית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה הופעלה על ידי שורדת השואה, מלכה הרמן ונכדה, סרן מאור הרמן, קצין בפיקוד העורף. מלכה ונכדה מאור הגיעו הבוקר לחמ"ל ההתרעה של פיקוד העורף, ויחד לחצו השניים על הכפתור שהשמיע את צפירת הזיכרון ברחבי הארץ.

"בתקופה זו, בה אנו עדים לאיומים הרבים על מדינת ישראל והעם היהודי, ניתנה לי הזכות לקחת חלק בהנצחת זיכרונם וגבורתם של אחינו ואחיותינו שנרצחו בשואה", אמרה מלכה הרמן: "להיות כאן, לצד נכדי, זוהי התרגשות אדירה שמזכירה לי את הדרך שעברתי כדי להגיע לכאן ואת הגאווה על המשפחה שהקמתי בזכות ולמרות הכל".

שורדת השואה מלכה הרמן הפעילה את הצפירה לצד נכדה סרן מאור הרמן. דובר צה"ל
רגע הפעלת הצפירה בחמ"ל התרעה בפיקוד העורף/דובר צה"ל
שורדת השואה מלכה הרמן הפעילה את הצפירה לצד נכדה סרן מאור הרמן. דובר צה"ל
לחצו ביחד על הכפתור/דובר צה"ל

סרן מאור הרמן אמר: "בתפקידי, בשגרה ובחירום, יש לי אחריות ישירה על שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. בחודשים האחרונים, עבודתנו הייתה מאתגרת מתמיד. בנוסף לאחריות שניתנה לי, זוהי זכות להפעיל את הצפירה יחד עם סבתי ביום הזיכרון הזה, ולכבד את זכרם של בני עמי שנספו בשואה ולהיות חלק מדור ההמשך".

שורדת השואה מלכה הרמן הפעילה את הצפירה לצד נכדה סרן מאור הרמן. דובר צה"ל
מלכה הרמן ונכדה סרן מאור הרמן/דובר צה"ל

מלכה הרמן נולדה בעיר חורביישוב בפולין, בשנת 1932. ב-1 לספטמבר 1939, הייתה אמורה להתחיל ללמוד בכיתה א'. במקום זאת, החלו באותו היום הפצצות של הצבא הגרמני בעיירת מגוריה. יחד עם משפחתה, ארזו ככל שיכלו וברחו לאוקראינה. באוקטובר 1939 גורשו למחנה עבודה רוסי בסיביר. את הדרך לשם עשו ברכבות בקר צפופות, בנסיעה שארכה כשבוע. בסיביר שוכנו בצריפים מעץ ועברו ספירות יומיות, ומי שלא עבד - לא קיבל אוכל. בזכות מקצועו של אביה כסנדלר, עבד כמתקן נעליים בכפרים ונמנע מעבודות בכריתת עצים.

בשנת 1941 לאחר הפרת הסכם 'ריבנטופ-מולוטוב' על ידי הגרמנים, שוחררה משפחתה של מלכה מסיביר והגיעו לאוזבקיסטן. בגיל 9, יחד עם אחיה חיים, שהיה בן 11, הועלו על רכבת מטשקנט בירת אוזבקיסטן לטהרן עם ילדים יהודים נוספים בחסות צבא אנדרס. זו הייתה הפעם האחרונה בה ראו את אביהם בחיים. משם המשיכו את המסע המפרך לארץ ישראל, דרך הודו ותעלת סואץ. יחד עם ילדים נוספים שעשו עמם את הדרך, זכו לכינוי "ילדי טהרן" והיו לקבוצת הילדים הראשונה שהגיעה לארץ מאירופה בפברואר 1943. למלכה ובעלה זאב זכרונו לברכה, 3 ילדים, 9 נכדים ו-6 נינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully