וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ כ"ץ: "זוכרים מיהו ארגון הטרור הנאצי חמאס, ממשיכים במלחמה"

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 10:32

שר החוץ התייחס בהודעה שכתב באנגלית לקשיים במו"מ לעסקת חטופים ולירי פצמ"רים שהרג אמש שלושה לוחמים. "ישראל הסכימה לוויתורים מרחיקי לכת כדי להחזיר את החטופים הביתה - וחמאס אמר לא. כולם מבינים היום שאין לסינוואר כוונה לשחרר את כל החטופים גם תמורת הכל"

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח/רויטרס

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס הבוקר (שני), בוקר יום השואה, לירי חמאס לעבר כרם שלום ממנו נהרגו שלושה לוחמים, ולפיצוץ במשא ומתן לעסקת חטופים. "מלחמת האין ברירה שלנו בעזה ממשיכה עם אותן המטרות בדיוק: שחרור כל החטופים והכרעת החמאס", כתב השר כ"ץ בחשבון ה-X שלו באנגלית. "קיבלנו אתמול תזכורת מיהו ארגון הטרור הנאצי חמאס, שירה מתוך אוכלוסייה אזרחית ליד מעבר רפיח על מעבר כרם שלום המיועד להכנסת סיוע הומניטרי. ישראל הסכימה לוויתורים מרחיקי לכת כדי להחזיר את החטופים הביתה - וחמאס אמר לא".

"כולם מבינים היום שאין לסינוואר כוונה לשחרר את כל החטופים גם תמורת הכל", המשיך. "הוא מאמין שהעולם ילחץ על ישראל להפסיק את המלחמה ללא תנאי, והוא יוכל להמשיך ולשלוט בעזה - כשבידיו החטופים כבני ערובה ועם היכולת להמשיך במלחמת ההתשה מול העורף הישראלי ולתכנן את המתקפה הבאה. היום, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה - הציווי 'לעולם לא עוד' מקבל משמעות מיוחדת. העם בישראל אומר: 'לעולם לא עוד'".

שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"היום, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה - הציווי 'לעולם לא עוד' מקבל משמעות מיוחדת. העם בישראל אומר: 'לעולם לא עוד'" שר החוץ/ראובן קסטרו
לוחמי צה"ל שנהרגו במטח לכרם שלום. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל שנהרגו במטח לכרם שלום/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, גורם ישראלי אמר ל"ניו יורק טיימס" שישראל וחמאס היו קרובים לעסקה, אך הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבת - שפורסמו בשם "גורם מדיני בכיר" - גרמו לארגון להקשיח את עמדותיו. הגורם אמר שחמאס דורש כעת ערבויות נוספות, קרי שישראל לא תיישם באופן חלקי את ההסכם ואז תמשיך בלחימה.

על רקע הקשיים במו"מ לעסקת חטופים ודרישתו של חמאס לסיים את המלחמה, בעקבות ירי הרקטות והפצמ"רים ביומיים האחרונים, ומודיעין שהצטבר על כוונת חמאס לבצע פיגועים נוספים, צה"ל החל היום לפנות את השכונות המזרחיות ברפיח, וזאת על מנת למנוע מחמאס לנצל את האוכלוסייה כמגן אנושי ולשגר מתוכה רקטות ופצמ"רים על העורף הישראלי. זאת בנוסף לתקיפות אוויריות שביצע צה"ל לאורך הלילה בלב רפיח, כשהפלסטינים מדווחים על יותר מ-10 הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully