וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ השווה בין ממשל ביידן לגסטפו: "הם חושבים שהם הולכים לנצח ככה"

כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי המועמד הרפובליקני השווה בכנס תרומות סגור באחוזתו בפלורידה בין הממשל לבין המשטרה הנאצית: "זה הדבר היחידים שיש להם, זה בעצם הורג אותם, אבל זה לא מפריע לי". הבית הלבן: "הוא משתמש בלשון פשיסטית ואוכל צהריים עם ניאו-נאצים"

בווידאו: טראמפ: מהגרים לא חוקיים מרעילים את הדם של ארצנו/רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשים את יריבו הדמוקרטי, הנשיא ג'ו ביידן, בניהול "ממשל גסטפו" בנאום פרטי שנשא בפני תורמיו באחוזתו במאר-א-לאגו בפלורידה - כך דיווחו כלי תקשורת אמריקניים.

טראמפ, שהרטוריקה הלוחמנית שלו מעוררת דאגה ביחס לנטיותיו האוטוריטריות, תקף במהלך נאומו את התובעים המנהלים את התיקים הפליליים נגדו. הנשיא לשעבר ממשיך לטעון כי ארבעת כתבי האישום נגדו הם ממניעים פוליטיים, והוא אמר את הדברים בתום 11 ימי דיונים במשפטו בניו יורק, שם הוא עומד לדין על זיוף רישומים עסקיים כדי לכסות תשלום של 130,000 דולר לכוכבת פורנו.

"האנשים האלה מנהלים ממשל גסטפו", השווה טראמפ בין ממשל ביידן למשטרה הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה, על פי הקלטה שהגיעה לניו יורק טיימס ולוושינגטון פוסט. "וזה הדבר היחיד שיש להם. וזו הדרך היחידה שהם הולכים לנצח, לדעתם, וזה בעצם הורג אותם. אבל זה לא מפריע לי".

הקמפיין של טראמפ לא הגיב לפניות על התבטאויותיו.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפרילנד, מישיגן, ארה"ב, 1 במאי 2024. רויטרס
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפרילנד, מישיגן, ארה"ב, 1 במאי 2024/רויטרס

דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, האשים את הנשיא לשעבר בנקיטת לשון פשיסטית, ב"ארוחות צהריים עם ניאו-נאצים ובעידוד תיאוריות קונספירציה מופרכות שעלו בחייהם של שוטרים אמיצים".

מנגד, אמר בייטס, "הנשיא ביידן מאחד את העם האמריקני סביב הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו ולשלטון החוק - גישה שהביאה להפחתת הפשיעה האלימה הגדולה ביותר זה 50 שנה".

טראמפ לא בחל בלשונו מהרגע הראשון שבו נכנס לפוליטיקה, וכבר לפני הבחירות ב-2016 הוא תיאר את המהגרים ממקסיקו כ"אנסים וסוחרי סמים". אך בקמפיין הנוכחי, שאותו הוא מנהל בצלם של משפטיו הפליליים והאיום במאסר, הוא הקצין את הרטוריקה שלו.

בנובמבר, ביידן אמר כי הרטוריקה של טראמפ מזכירה את זו של גרמניה הנאצית כשתיאר את אויביו הפוליטיים בתור "שרצים". טראמפ אף אמר כי מהגרים לא חוקיים "מרעילים את הדם של ארצנו".

הקמפיין של טראמפ דחה אז את השוואות בין השפה של הנשיא לשעבר לזו של אדולף היטלר ולבניטו מוסוליני, שנהגו לעשות דה-הומניזציה ליריביהם וליהודים.

המועצה היהודית לענייני ציבור גינתה את ההשוואה הנאצית שעשה טראמפ, יממה לפני ציון יום השואה בישראל.

"זה תמיד שגוי, פוגע ונתעב לעשות השוואות כאלה - אפילו יותר כשאלו נעשות לצד ההיסטוריה הארוכה של הנשיא לשעבר בנורמליזציה של אנטישמיות", אמרה איימי ספיטלניק, מנכ"לית המועצה. "זה היה מתועב במיוחד להשתמש בהשוואות נאציות בשירות אג'נדה קנאית וסמכותנית", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully